آخرین اخبار:
کد خبر:۷۵۹۷۶۵
معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد؛

ارزیابی عملکرد دادگستری ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی

معاون فرهنگی قوه قضائیه از ارزیابی عملکرد دادگستری‌ها در رابطه با تکریم ارباب رجوع بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی، در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضائی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه رسیدگی به خواسته‌ها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی می‌باشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند.

وی افزود: ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث می‌شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.

صدقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مدنظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار