آخرین اخبار:
کد خبر:۷۶۱۶۳۲

رستگاری برای پاژن تیونینگ شده

وقتی خودرویمان در سربالایی‌های جنگل‌های شمال کم می‌آورد، وقتی با حسرت به رمل‌های شن و ماسه در اصفهان و کرمان نگاه می‌کنیم و می‌دانیم با این سدان‌های بی‌جان از این موانع برنمی‌آییم، تنها فکر کردن به یک خودرو است که می‌تواند آراممان کند: خریدن یک دستگاه پاژن.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، وقتی خودرویمان در سربالایی‌های جنگل‌های شمال کم می‌آورد، وقتی با حسرت به رمل‌های شن و ماسه در اصفهان و کرمان نگاه می‌کنیم و می‌دانیم با این سدان‌های بی‌جان از این موانع برنمی‌آییم، تنها فکر کردن به یک خودرو است که می‌تواند آراممان کند: خریدن یک دستگاه پاژن.

پاژن تباری انگلیسی دارد. البته نه به این معنا که این خودروی شاسی بلند آفرود از انگلیس به ایران رسیده باشد بلکه از یک محصول تقلیدشده اسپانیایی از الگوی دیفندر انگلیسی ساخته شده است. یعنی پاژن با شبیه‌سازی محصول خود و الگوبرداری از این نسخه اسپانیایی از سال 1381 پروژه خود را کلید زده است. البته  جلوپنجره، دستگیره درها، گلگیر، لاستیک و چراغ‌های عقب آن تفاوت‌هایی داشتند اما روح کلی همان روح انگلیسی بود که لندوور داشت.

هنگام خرید پاژن دو گزینه پیش رو داریم: اول پاژن دست دوم از مدل GLV که آخرین مدل آن به سال 1386 برمی‌گردد. دوم هم نسخه GLD که هنوز در مرتب خودرو تولید می‌شود. جدیدترین محصول پاژن، هرور نام دارد. این خودرو از نظر ظاهری زیباتر شده و یک موتور چهار سیلندر با توان تولید 165 اسب بخار را دارد. به خاطر موتور دیزلی در هرور از گشتاور آن کم شده ولی هم زمان مصرف بنزین آن هم کاهش یافته است. هرور یک موتور 2.8 لیتری دارد که در 10 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد. پاژن‌های قدیمی هم این مسافت را در همین مدت زمان طی می‌کردند. قیمت پاژن دست دوم مدل سال 1394 نزدیک به 200 میلیون تومان است.

شاید در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی از نظر امکانات رفاهی این خودرو ما را ناامید کند اما با تقویت پاژن می‌توانیم به لذتی بیشتر از آنچه تولیدکننده در سر داشته برسیم.

 پاژنی که در ایران خرید و فروش می‌شود از انواع مختلفی مثل وانت یک کابین، پاژن دو در و چهاردر هستند. یکی از ویژگی‌های منفی آن سر و صدای بالای خودرو در کابین است. برای این کار برخی از مراکز تیونینگ شروع به صداگیری خودرو می‌کنند. یعنی داشبور را باز و خارهای آن را تعویض می‌کنند. با تغییر دادن قاب فرمان و صداگیری شیشه متصل به داشبرد و آمپر هم می‌توان به میزان قابل ملاحظه‌ای از سر و صدای خودرو کاهش داد.

یکی از بدترین ویژگی‌های این خودروی مرتب‌خودرو را باید صندلی‌های سخت آن بدانیم. برخی از راننده‌ها صندلی‌های آن را با پرادو عوض می‌کنند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کنند. همچنین می‌شود فرمان آن را با فرمان دیفندر که مادر پاژن امروزی است عوض کرد. تعویض دیفرانسیل و تغییر ضریب آن به علاوه تغییر دادن کمک فنرها به همراه عوض کردن رینگ و لاستیک کاری است که گروهی دیگر از راننده‌ها از طریق آن رنگی دیگر به قدرت خودرو می‌دهند. با تیونینگ پاژن می‌توان آن را به اندازه یک خودروی آفرود 200 میلیون تومانی ارزشمند کرد.

همچنین می‌شود روی سقف آن باربند و سایه‌بان سفارش داد. بسیاری از مراکز تیونینگ برای این خودرو سپری مناسب آفرود می‌سازند. همچنین می‌توان برای پاژن یک رول بار نصب کرد تا به استحکام این خودرو، به خصوص هنگام واژگونی، افزود.

یک پاژن اسپرت سال 1379 با 150 هزار کیلومتر کارکرد که روی آن فرمان برقی، دی‌لایت، سانروف نصب شده در سایت دیوار به قیمت 85 میلیون تومان فروش می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار