این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار، خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه میکنند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با رفتن رقبای اروپایی از ایران، خودروهای چینی بازار خرید و فروش خوبی را به دست آورده اند و از طرفی مشتری ایرانی هم به دنبال خودروهای جدید و پر آپشن است و چه بهتر که یک خودروی چینی ارزان قیمت بخرد. اما این رضایت مقطعی است و بعد از چندین کیلومتر ایرادات این خودروهای پر آپشن به طروق مختلف خود را نشان میدهد.
این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه میکنند. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده، اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.
در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح میدهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزانتر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی میشود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاهها افزایش بیشتری پیدا کند. البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودروها در کشور هم مانع تراشیهایی از طرف چینیها انجام میشود که همین امر باعث میشود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام میدهند.
امروز تعمیرگاههای خودرو عمده اشکلات خودروهای چینی را ایرادات کلاج، لنت و فرمان و جلوبندی خودروها میدانند. البته در موارد دیگر خودروها برای تعمیر نیازمند قطعات هستند که در بازار با درجه بندیهای مختلف، مشتری ترجیح میدهد قطعه ارزانتر را خریداری کند در حالی که با نصب آن باید چند ماه بعد برای خرابی همان قطعه مجدداً به تعمیرگاه مراجعه کند.
علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی از خودروها ماهها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.