
کد خبر:۷۷۵۶۸۸
اتصال تمام مدارس به اینترنت تا پایان امسال
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل میکنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در برنامه پرسشگر با بیان اینکه ۲ مشکل اساسی در حوزه فناوری داریم، اظهار کرد: نخست آنکه فناوری و آیتی در هیچ کجا اولویت نیست؛ درحالی که در عصر فناوری زندگی میکنیم.
وی ادامه داد: مشکل دوم که تقریباً ریشه تاریخی دارد، ترس ما از فناوری است و بیشتر به نقاط منفی فناوری نگاه میشود؛ خروجی درسی، چون تفکر و سواد رسانهای هم این است که دانشآموزان را از فناوری بترسانیم و عمدتاً نسبت به خطرات آن هشدار دهیم.
ناظمی اضافه کرد: شبکههای اجتماعی هم همینطور است و بسیاری از مشکلات جامعه را به آن نسبت میدهند؛ افرادی برای توجیه ناکارآمدی خودشان به دنبال عامل بیرونی میگردند که یکی از آنها همین شبکههای اجتماعی و فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر بخشی از سیاستمداران بهروز نیستند، گفت: منع ورود اساتید و معلمان برای حضور در شبکههای اجتماعی، چون اینستاگرام، به معنای باز گذاشتن راه برای سوءاستفاده و حضور افرادی، چون سلبریتیها میشود که توانمندی گروه مرجع بودن و هدایت به سمت توسعه را نمیتوانند برعهده داشته باشند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تخصص آیتی فارغالتحصیلان دانشگاهی افزود: قبول ندارم که همه فارغالتحصیلان دانشگاهی ما تخصص لازم را برای ورود به بازارکار در بخش آیتی ندارند چرا که باید با عدد و رقم کارشناسی در این باره اظهار نظر کرد.
وی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامههای توسعه آموزشهای فنی و مهارتی در دانشگاهها، اظهار کرد: واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست؛ امروز دولت الکترونیک اجرا شده، اما از ۱۲۰ دانشگاه، ۹۰ مورد وصل هستند و دانشگاههای بزرگی داریم که هنوز به سامانههای مربوطه متصل نیستند.
ناظمی درباره علت اجرایی نشدن ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمندسازی مدارس گفت: این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست؛ سطح دوم و سوم در اختیار آموزش و پرورش است و سطح اول برعهده ماست که تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل میکنیم.
وی ادامه داد: مشکل دوم که تقریباً ریشه تاریخی دارد، ترس ما از فناوری است و بیشتر به نقاط منفی فناوری نگاه میشود؛ خروجی درسی، چون تفکر و سواد رسانهای هم این است که دانشآموزان را از فناوری بترسانیم و عمدتاً نسبت به خطرات آن هشدار دهیم.
ناظمی اضافه کرد: شبکههای اجتماعی هم همینطور است و بسیاری از مشکلات جامعه را به آن نسبت میدهند؛ افرادی برای توجیه ناکارآمدی خودشان به دنبال عامل بیرونی میگردند که یکی از آنها همین شبکههای اجتماعی و فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر بخشی از سیاستمداران بهروز نیستند، گفت: منع ورود اساتید و معلمان برای حضور در شبکههای اجتماعی، چون اینستاگرام، به معنای باز گذاشتن راه برای سوءاستفاده و حضور افرادی، چون سلبریتیها میشود که توانمندی گروه مرجع بودن و هدایت به سمت توسعه را نمیتوانند برعهده داشته باشند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تخصص آیتی فارغالتحصیلان دانشگاهی افزود: قبول ندارم که همه فارغالتحصیلان دانشگاهی ما تخصص لازم را برای ورود به بازارکار در بخش آیتی ندارند چرا که باید با عدد و رقم کارشناسی در این باره اظهار نظر کرد.
وی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامههای توسعه آموزشهای فنی و مهارتی در دانشگاهها، اظهار کرد: واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست؛ امروز دولت الکترونیک اجرا شده، اما از ۱۲۰ دانشگاه، ۹۰ مورد وصل هستند و دانشگاههای بزرگی داریم که هنوز به سامانههای مربوطه متصل نیستند.
ناظمی درباره علت اجرایی نشدن ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمندسازی مدارس گفت: این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست؛ سطح دوم و سوم در اختیار آموزش و پرورش است و سطح اول برعهده ماست که تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل میکنیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.