
کد خبر:۷۷۸۱۴۱
کاظمی: پرسش مهر روحیه پرسشگری در میان دانش آموزان ایجاد میکند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پرسش مهر از چند جهت اهمیت دارد که ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان و طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه برای آنها از آن جمله است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که صبح امرور در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که قطار فر هنگی پرسش مهر به ایستگاه نوزدهم خود رسید و طلایه داران این فرصت فرهنگی امروز مورد تجلیل قرار میگیرد. پرسش مهر بهترین بستر را برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب و همچنین مهارتهای حرفهای در نسل آیندهسازان اسلام ایجاد میکند.
وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جنبه اهمیت بیشتری دارد از جمله ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان و ایجاد تفکر و خلاقیت در میان آنها، همچنین طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه برای آنها و به چالش کشیدن این نسل و حساس کردن آنها به این موضوعات. نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری یا تاکید بر نیازهای اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور ریاست اول جمهور آغاز شد و رئیس جمهور از دانش آموزان پرسیدند در مدرسه چه آموختید و چه انتظاری دارید؟
کاظمی بیان کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازیهای فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان و افزایش حس مسئولیت پذیری از کارکردهای پرسش مهم پرسش مهر است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری تمام معاونان دستورالعمل و فراخوان عمومی را تهیه و این جشنواره را در بین دانش آموزان و معلمان در چهار سطح ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و معلمان در نظر گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی ۷ رشته، متوسطه اول ۱۶ رشته، دوره متوسطه دوم ۱۶ محور و در سطح معلمان ۱۵ محور در مدارس داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد. ما با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیرانکل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش با تجربیات بهدست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانشآموزان و معلمان طراحی کردیم.
کاظمی بیان کرد: دو میلیون و ۲۲۱ هزار اثر از دانش آموزان و معلمان داخل و خارج کشور در پرسش مهر شرکت کردند. در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر هنری و یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانش آموزان و معلمان دریافت کردیم که پس از داوری در منطقه و استان ۲۵۱ اثر بر اساس سهمیه ابلاغ شده انتخاب شدند که امروز مورد تجلیل قرار میگیرند.
وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جنبه اهمیت بیشتری دارد از جمله ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان و ایجاد تفکر و خلاقیت در میان آنها، همچنین طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه برای آنها و به چالش کشیدن این نسل و حساس کردن آنها به این موضوعات. نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری یا تاکید بر نیازهای اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور ریاست اول جمهور آغاز شد و رئیس جمهور از دانش آموزان پرسیدند در مدرسه چه آموختید و چه انتظاری دارید؟
کاظمی بیان کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازیهای فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان و افزایش حس مسئولیت پذیری از کارکردهای پرسش مهم پرسش مهر است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری تمام معاونان دستورالعمل و فراخوان عمومی را تهیه و این جشنواره را در بین دانش آموزان و معلمان در چهار سطح ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و معلمان در نظر گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی ۷ رشته، متوسطه اول ۱۶ رشته، دوره متوسطه دوم ۱۶ محور و در سطح معلمان ۱۵ محور در مدارس داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد. ما با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیرانکل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش با تجربیات بهدست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانشآموزان و معلمان طراحی کردیم.
کاظمی بیان کرد: دو میلیون و ۲۲۱ هزار اثر از دانش آموزان و معلمان داخل و خارج کشور در پرسش مهر شرکت کردند. در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر هنری و یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانش آموزان و معلمان دریافت کردیم که پس از داوری در منطقه و استان ۲۵۱ اثر بر اساس سهمیه ابلاغ شده انتخاب شدند که امروز مورد تجلیل قرار میگیرند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.