در نیمه اول امسال فروش دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا، پیاسای (پژو- سیتروئن)، با کاهش فروش در چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه، ۱۳ درصد سقوط کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از آتونیوز، در نیمه اول امسال فروش دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا، پیاسای (پژو سیتروئن)، با کاهش فروش در چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه، ۱۳ درصد سقوط کرد. این افت فروش فشار زیادی را به تجارت خارجی این شرکت وارد کرده است و چشمانداز ریکاوری این خودروساز را به چالش کشیده است.
شرکت پژو - سیتروئن در بیانیهای اعلام کرد فروش این شرکت از ۲.۱۸ میلیون خودروی سبک در نیمه اول سال گذشته، به ۱.۹ میلیون خودروی سبک در نیمه اول امسال رسیده است.
در اروپا، بزرگترین بازار این شرکت، فروش شرکت پیاسای ۰.۳ رشد کرد و سهم بازار این شرکت را به ۱۷.۴ درصد رساند. این در حالی بود که این بازار خودرو در کل ۲.۵ درصد افت فروش داشته است.
رشد فروش در بازار اروپا مدیون موفقیت مدل جدید «سیتروئن سی ۵ ایرکراس» و «سیتروئن سی۳ ایرکراس» بوده است.
فروش برند اوپل-ووکسهال که شرکت پیاسای آن را در سال ۲۰۱۷ از جنرالموتورز خریداری کرد، در نیمه اول سال با اندکی رشد همراه شد. ظرف چند ماه آینده، اوپل فروش خود در اروپا را از سر خواهد گرفت.
به جز منطقه اروپا، فروش پژو-سیتروئن در تمام مناطق دیگر جهان با افت شدید همراه بود. فروش این شرکت در چین، تحت پروژه مشترک با دانفنگ و چانگان، ۶۱ درصد سقوط کرد.
فروش این شرکت در آمریکای جنوبی با افت شدید بازار آرژانتین، ۲۹ درصد کاهش یافت و با خروج اجباری این شرکت از ایران، به علت تحریمهای آمریکا، فروش منطقه خاورمیانه و آفریقای پیاسای ۶۸ درصد سقوط کرد.
شرکت پیاسای که در سال ۲۰۱۸ با سودی ۷.۷ درصدی روبرو شد، میزان سود هدف خود برای بازه ۲۰۱۹-۲۰۲۱ را ۴.۵ درصد اعلام کرده است که به نظر محافظهکارانه میآید، چراکه بسیاری از سرمایهگذاران انتظار سود بیشتری را دارند.