مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه در گذشته تفاهمنامهای برای تولید ۶ هزار دستگاه واگن با روسیه داشتیم، گفت: به دلیل مشکلات ارزی و مسائل تحریم، این پروژه متوقف شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید رسولی امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران درباره احداث خط آهن رشت - آستارا اظهار داشت: این برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.
وی ادامه داد: طبق تفاهم و مشارکت قرارگاه خاتم، دولت و طرف آذری، قرارگاه تجهیز کارگاه را انجام داده است و قطعه اول پروژه برای آمادهسازی برای اجرا است.
* تجهیز ساختمان شرکت قطارهای حومهای
وی بیان کرد: شرکت قطارهای حومهای راهآهن براساس مصوبه مجلس تشکیل میشود.
وی گفت: در حوزه ساخت خطوط و توسعه ناوگان، این موارد به شرکت محول میشود.
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه اساسنامه شرکت قطارهای حومهای مصوب شده است، گفت:ساختمان این شرکت در حال تجهیز است و به زودی تکمیل میشود.
* توقف پروژه تولید ۶ هزار واگن به صورت مشترک با روسها
رسولی بیان کرد: در گذشته تفاهمنامه برای تولید ۶ هزار دستگاه وجود داشت، این تفاهمنامه آن زمان با مقاومتهایی مواجه شد، در آن زمان راهآهن ایران و روسیه مذاکراتی داشتند و مقرر شد ۱۱۰۰ دستگاه از این واگنها به صورت کامل در روسیه و ۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه با مشارکت تولیدکننده داخل تولید شود.
وی اضافه کرد: پس از تحریمها و مشکلات ارزی، از آن منظر که بازپرداخت اقساط ارزی بود و تبدیل درآمد ریالی به ارزی، این پروژه متوقف شد.