جلسه شورای عالی اداری عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص عملکرد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) گفت: یکی از مهمترین اهداف دولت خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی در جامعه است.
معاون اول رییس جمهور افزود: اگر مجموعه اقدامات دولت منجر به این شود که مردم احساس کنند گرهی از کار آنها باز شده، این یعنی عملکرد موفقی داشته ایم و هدف ما مبنی بر رضایتمندی مردم محقق شده است.
وی با اشاره به مراجعات مردمی برای طرح درخواستها و بیان مطالبات خود به مسئولین خاطرنشان کرد: مردم در سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای دولت و سایر مسئولین و هر فرصت دیگری که مهیا شود تلاش میکنند دغدغههای خود را به گوش مسئولین برسانند و در مقابل انتظار دارند که مسئولین و مدیران کشور گرهی از مشکلات زندگی آنان باز کنند.
جهانگیری با تأکید بر لزوم نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمت رسان به مردم افزود: اگر میزان شکایات مردمی از یک دستگاه بالا باشد این یعنی مشکلی در روند خدمترسانی وجود دارد که موجب نارضایتی در مردم شده و لازم است به سرعت به آن رسیدگی شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص شناسایی گلوگاههای فساد در دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم در هر یک از دستگاههای اجرایی کارگروهی تشکیل شده است و گلوگاههای فسادخیز را شناسایی میکنند تا زمینه بروز تخلف و فساد هر چه بیشتر کاهش یابد و به تبع آن رضایتمندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.
جهانگیری با اشاره به دستورکار دیگر جلسه در خصوص انتقال وظایف و مأموریتهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استانها به شرکت آب و فاضلاب شهری استان ها، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی به روستاهای کشور تأکید کرد و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه آب و فاضلاب در کشور است که باید این خدمت رسانی در روستاهای کشور نیز همانند شهرها گسترش پیدا کند.
در این جلسه که وزرای نیرو، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، استانداران تهران و هرمزگان و نمایندگان مجلس عضو در شورا، نیز حضور داشتند، سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گزارشی از نحوه اجرای یکی از مصوبات شورای عالی اداری؛ موضوع نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد ارائه کرد و گفت: افزایش رضایتمندی مردم، بالا بردن روحیه مردم داری در بین مدیران، افزایش سرعت رسیدگی به شکایات مردمی، اعمال مدیریت یکپارچه و رسیدگی به مطالبات مردمی در سه سطح ملی، دستگاههای اجرایی و استانی از جمله اهداف سامد است.
وی همچنین با بیان این که بخش عمدهای از تماسها و ارتباطات مردمی برای درخواست فرصتهای شغلی و مساعدتهای مالی است، گزارشی از روند پاسخگویی به مطالبات مردمی و حل مشکلات آنان ارائه کرد.
در ادامه این جلسه طرح انتقال وظایف و مأموریتهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استانها به شرکت آب و فاضلاب شهری استانها از سوی وزارت نیرو مطرح شد و وزیر نیرو توضیحاتی را در این خصوص مطرح کرد.
اردکانیان گفت: کاهش هزینههای اداری و مدیریتی، کوچک سازی ساختار دولت، هم افزایی ظرفیتهای تخصصی، فنی، اجتماعی و اقتصادی و کاهش تعداد ۳۱ شرکت دولتی وزارت نیرو از جمله اهداف این طرح است و با اجرای این برنامه نه تنها تعرفهها افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه خدمت رسانی به مردم بهبود خواهد یافت و هزینههای کمتری بر مردم تحمیل خواهد شد.
در این نشست پس از توضیحات وزیر نیرو این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاههای اعضای جلسه، با کلیات این طرح موافقت و مقرر شد در جلسهای با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، وزیر نیرو و رییس سازمان امور اداری و استخدامی و با هماهنگی و نظرخواهی از وزارت کشور، ابعاد حقوقی این طرح مورد بررسی قرار گیرد.