کد خبر:۷۹۳۶۲۳
معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع):

دانشگاه امام رضا(ع) در جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریک صعود ۱۵۰۰ پله‌ای داشت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: طبق اعلام جدیدترین رتبه‌بندی جهانی وبومتریک از دانشگاه‌های معتبر دنیا، این دانشگاه ۱۵۰۰ پله صعود را در این رتبه‌بندی داشته است.

ابراهیم دانشی فر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در رتبه بندی سال ۲۰۱۹، ۶۶۱ دانشگاه از میان ۲ هزار و ۷۰۰ دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده اند که دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در رتبه‌های اول تا سوم دانشگاه‌های ایران قرار گرفته اند و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در میان دانشگاه‌های ایران رتبه ۱۷۰ را از آن خود کرده است.

دانشی فر ادامه داد: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در میان دانشگاه‌های ایران رتبه ۱۷۰ و در میان دانشگاه‌های جهان رتبه تقریبی ۶ هزار و ۵۰۰ را کسب کرده است که به نسبت رتبه بندی انتهای ماه ژانویه ۲۰۱۹ حدود یکهزار و ۵۰۰ پله ترقی کرده است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هر ساله در دو بازه انتهای ژانویه (نیمه بهمن ماه) و انتهای ماه جولای (نیمه مرداد ماه) یکی از قدیمی‌ترین رتبه بندی‌های دانشگاهی به نام وبومتریک یا همان رتبه بندی از طریق وب سنجی دانشگاه‌های جهان منتشر می‌شود که این رتبه بندی یک شاخص مبتنی بر فعالیت‌های بر بستر وب جهانی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را فراهم می‌آورد و میزان فعالیت علمی وب‌گاه‌های آموزشی را به صورت دوره‌ای نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار شاخص اصلی اثرگذاری بر مبنای تعداد لینک‌های ورودی یا برگشتی شناسایی شده توسط موتور‌های جستجوگر، شاخص تعالی که بر اساس تعداد مقالات دانشگاه که بیشترین ارجاع را در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ داشته اند، شاخص شفافیت در رتبه بندی و شاخص حضور که مبنای تعداد صفحات ایندکس شده از وب‌سایت، توسط موتور جستجوگراست، به عنوان فاکتور‌های ارزیابی وبومتریکس تعریف می‌شود.

دانشی فر با بیان اینکه طراحی یک وب سایت صرفاً جذاب و دیدنی در کسب رتبه مناسب در وبومتریک اثرگذار نیست، گفت: شاخص‌های وبومتریک میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها را به نشر آزادانه و اینترنتی دانش و دستاورد‌های آنان را نشان می‌دهد و هدف اصلی این رتبه‌بندی حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به منظور افزایش انتقال علم و دانش تولید شده توسط دانشگاه‌ها به کل جامعه است.

وی گفت: هدف از این رتبه بندی ارزیابی طراحی وب سایت‌ها و میزان بازدید آن‌ها نیست و رتبه مناسب برای یک دانشگاه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که حضور آن دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای تمام نما از دانشگاه در فضای واقعی باشد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار