با انعقاد اولین قرارداد شهرداری با یکی از شرکتهای ارائهدهنده خدمات هوشمند مسافر فعالیت «تپسی» در تهران برابر قانون رسمیت یافت.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از امضای این قرارداد با اشاره به ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزیر کشور و وزیر صمت اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، تاکسیهای اینترنتی برای اولین بار ضوابط روشنی به لحاظ سن فرسودگی، میزان آلایندگی و ملاحظات ترافیکی خواهند داشت، بهطوریکه دوره تمدید معاینه فنی برای خودروهای پرتردد، مشابه خودروهای حملونقل عمومی خواهد بود و الزام رعایت سن فرسودگی نیز بهتدریج و در طول چهار سال به وضعیت نظیر تاکسیها خواهد رسید.
به گفته معاون شهردار تهران، علاوه بر شرایط عمومی راننده و خودرو همچون دارا بودن بیمهنامه شخص ثالث معتبر و همخوانی پلاک خودرو با استان محل خدمت، ثبتنام خودروهای پلاک «ت» (تاکسیها) در شرکتهای حملونقل اینترنتی نیز منوط به رعایت ضوابط اعلامی از سوی سازمان تاکسیرانی شده است.
پورسیدآقایی تاکید کرد: اجرای این دستورالعمل گام مهمی در مسیر ضابطهمند شدن فعالیت تاکسیهای اینترنتی است.
معاون شهردار تهران در پایان از همه افرادی که در این دو سال در دولت و بخش خصوصی برای نتیجه دادن گفتگو و مذاکره درباره موضوع قانونمندی تاکسیهای اینترنتی تلاش کردند، تشکر و ابراز امیدواری کرد که خیروبرکت این قانونمندی به همه مردم برسد.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ در پی ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزارت کشور، عصر روز گذشته نخستین قرارداد همکاری بین «تپسی» و معاونت حملونقل و ترافیک منعقد شد و ازاینپس فعالیت تپسی در پایتخت بهطور قانونی رسمیت مییابد.