کد خبر:۸۱۹۶۲۹
ثبت دومین افت سالانه بزرگترین بازار خودروی جهان
طبق جدیدترین دادهها، فروش خودرو در چین در ماه دسامبر (آذر-دی) هم ادامه پیدا کرد تا دومین سال افت متوالی آن ثبت شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بلومبرگ، طبق جدیدترین دادهها فروش خودرو در چین در ماه دسامبر هم ادامه پیدا کرد تا دومین سال افت متوالی آن ثبت شود. هرچند میزان این افت نشان میدهد که کاهش فروش خودرو به کف خود نزدیک میشود.
اتحادیه خودروی سواری چین اعلام کرد، فروش مدلهای سدان، شاسیبلند، مینیون و چند منظوره در ماه گذشته ۳.۶ درصد افت کرده و به ۲.۱۷ میلیون خودرو رسیده است. این هجدهمین افت در ۱۹ ماه گذشته است. تنها ماه رشد فروش در ۱۹ ماه گذشته، ماه ژوئن بود که در آن خودروسازان برای خالی کردن انبارهای خود تخفیفهای بزرگی ارائه دادند.
کند شدن اقتصاد جهان و نامشخص بودن آینده تعرفههای واردات باعث شده است مشتریان از بازارها دور بمانند و خودروسازان و خودروفروشان با مشکلات زیادی روبرو شوند.
یک سازمان دیگر این صنعت، اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل چین، ماه گذشته پیشبینی کرد فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ با افت ۲ درصدی روبرو شود و سومین سال متوالی افت فروش به ثبت برسد. طبق دادههای این سازمان افت فروش خودرو در کل سال ۲۰۱۹ برابر با ۷.۵ درصد بوده است، در حالی که در ۲۰۱۸ این افت برابر با ۶ درصد بود.
اتحادیه خودروی سواری چین اعلام کرد، فروش مدلهای سدان، شاسیبلند، مینیون و چند منظوره در ماه گذشته ۳.۶ درصد افت کرده و به ۲.۱۷ میلیون خودرو رسیده است. این هجدهمین افت در ۱۹ ماه گذشته است. تنها ماه رشد فروش در ۱۹ ماه گذشته، ماه ژوئن بود که در آن خودروسازان برای خالی کردن انبارهای خود تخفیفهای بزرگی ارائه دادند.
کند شدن اقتصاد جهان و نامشخص بودن آینده تعرفههای واردات باعث شده است مشتریان از بازارها دور بمانند و خودروسازان و خودروفروشان با مشکلات زیادی روبرو شوند.
یک سازمان دیگر این صنعت، اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل چین، ماه گذشته پیشبینی کرد فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ با افت ۲ درصدی روبرو شود و سومین سال متوالی افت فروش به ثبت برسد. طبق دادههای این سازمان افت فروش خودرو در کل سال ۲۰۱۹ برابر با ۷.۵ درصد بوده است، در حالی که در ۲۰۱۸ این افت برابر با ۶ درصد بود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.