به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین گفت: امروز خوشحالیم که یکی از وعده هایی که به مردم این منطقه داده بودیم محقق شده است.
وی ادامه داد: پروژه استاد معین در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و ارکان پروژه عبارت بودند از گروه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و معاونت های مختلف شهرداری تهران.
صبوری گفت: این زیرگذر از آن جهت ساخته شد که در گذشته با یک چراغ قرمز مردم از شمال به جنوب میرفتند اما بعد از ساخت بی ار تی این حرکت گم شد و مردم باید ۳.۲ کیلومتر بیشتر مسیرشان دور می شد.
وی گفت: همین امر باعث شد به فکر ایجاد زیرگذر باشیم و ۶۸۱ متر طول پروژه است و در سال ۹۵ پروژه متوقف شد زیرا امکان تغییر مسیر ترافیکی وجود نداشت.
وی افزود: خیابان آزادی وقتی خط مترو از زیرش رد می شود و ترافیک سنگین دارد امکان ساخت زیرگذر به روش معمول وجود ندارد.
معاون شهردار تهران گفت: در سال ۹۶ دستور تغییر طراحی پروژه داده می شود و در مرداد ماه مقرر شد پروژه با شکل جدیدی ساخته شود و برای مثال قوس داخل پروژه تغییراتی کرد.
وی ادامه داد: در مرداد ماه وقتی پروژه را شروع کردیم کف پروژه با سقف کاور تنها نیم متر فاصله داشت و بالای سرمان هم خیابان آزادی را داشتیم.
صفا صبوری دیلمی گفت: ما برای ساخت پروژه بیش از ۱۵ میلیارد تومان فقط هزینه کردیم تا شرکتهای خدماتی بیایند و تاسیساتشان شبیه لوله آب و سیم برق و این چیزا را از پروژه ببرند.
وی افزود: وقتی می خواستیم در پنجاه سال قبل یک پل ساده در روی خیابان حافظ بسازیم از بلژیک متخصص آوردیم اما امسال به مدد و لطف انقلاب اسلامی این پروژه با دانش آموختگان ایرانی خودمان به سرانجام رسیده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای ساخت این پروژه هفت تیر پیشرو از زیر خیابان عبور دادیم و بعد با ساخت یک سری پایه سقف ساختیم و نهایتا به روش اتریشی اقدام به حفر تونل کردیم.
وی ادامه داد: ما برای ساخت این پروژه فقط اجازه داشتیم که پنج سانتیمتر نشست خیابان را داشتیم اما خدا رو شکر تنها ۴ سانتی متر در کل طول اجرای پروژه نشست خیابان را شاهد بودیم.
صبوری دیلمی گفت: این پروژه به طور کلی ۶۵.۲ میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه داشته است که به میزان زیادی از هزینه اولیه تعیین شده پایین تر است.