به گزارش گروه گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای پرداخت هزینه استرداد بلیت قطارها تفاوتی در نحوه خرید بلیت توسط هموطنان به روشهای مختلف وب سرویسها و اپلیکیشها نمایندگیهای فروش و تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹ وجود ندارد.
مسافرانی که اقدام به استرداد بلیتهای خود از طریق وب سرویسها و اپلیکیشنها، به صورت غیر حضوری میکنند، نگرانی برای پرداخت هزینه مربوطه نداشته باشند.
افرادی هم که از ایستگاههای راه آهن اقدام به خریداری بلیت قطارهای رجا کرده اند، میتونند با مراجعه به ایستگاهها، بلیتهایشان را استرداد کرده و وجه خود را دریافت کنند.
لازم به ذکر است، هموطنانی که تا قبل از سوم اسفند ۱۳۹۸ اقدام به خریداری بلیت قطارهای این شرکت کرده اند یا قطارهایشان کنسل شده است، مبلغ بلیتهایشان بدون کسر هزینه پرداخت میشود و برای این منظور تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ وقت دارند تا بلیتهایشان را استرداد کنند.
گفتنی است برای استرداد بلیتها، داشتن لاشه بلیت یا شماره سریال بلیتها همچنین نام و نام خانوادگی افرادی که بلیت به نامشان صار شده با کارت شناسایی معتبر آنان لازم و ضروری است.
شرکت حمل و نقل ریلی رجا بعد از شیوع ویروس کرونا به کشور، همه روزه اقدامات متعددی را برای بهداشتی کردن و ایمن کردن قطارها برای سفر هموطنان با قطارهای رجا به عمل آورده که از آن جمله میتوان به مه پاشی و ضد عفونی کردن تمامی نقاط تماس در بیرون و درون قطارها، استفاده از ظروف یک بار مصرف برای پذیرایی از مسافران، استفاده از کترینگ با استاندارد بالا در صنعت هوایی کشور برای تأمین غذای مسافران، استفاده از ماسک و دستکش توسط مأموران قطارها، کنترلهای قبل از سیر مأموران قطارها با دستگاههای تب سنج اشاره کرد.