به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: کرونا در سراسر دنیا حدود ۱/۵ میلیارد دانش آموز را از رفتن به مدرسه محروم کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در بدو شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، صدا و سیما همکاریهای خوب و مؤثری با وزارت آموزش و پرورش به عمل آورد بگونهای که وقفه آموزشی پیش آمده بلافاصله با برنامههای آموزشی جبران شد.
او ادامه داد: درگام دوم اقدامات آموزشی از معلمان خواسته شد تا بصورت خودجوش و خلاقانه، هر اقدامی که میتوانند برای جبران آسیبهای آموزشی ناشی از کرونا، انجام دهند، اما تمام اقدامات آموزشی تا این لحظه با کاستیهایی همراه بود، زیرا فضای آموزش از طریق رسانه هم، ترکیبی یک سویه داشت.
حاجی میرزایی گفت: نظام آموزش و پرورش نیازمند تدوین و طراحی سامانهای بود که در آن، فضای کلاسهای واقعی یعنی همان کلاس، همان معلم و مدیر و مدرسه در فضای مجازی راه اندازی گردد این تصمیم و رویداد در شرایطی باید گرفته میشد که تا پیش از تعطیلی کرونایی حدود ۷۵ درصد محتوای کتابهای درسی تدریس شده بود البته این میزان در کلاسهای دوره دوازدهم بیشتر بوده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با راه اندازی سامانه (شاد) ابتدا به مرور و بررسی مطالب از پیش تدریس شده پرداخته میشود و سپس باقی محتوای کتب درسی به دانش آموزان انتقال خواهد یافت.
وی افزود: تا این لحظه حدود ۱۱۲ هزار مدیر و ۵۰۰ هزار معلم در سامانه مشغول به کار هستند.
او ادامه داد: سامانه شاد در حال حاضر روزانه حدود ۷ میلیون کاربر فعال دارد که در طول روز به طرح و رفع مسائل آموزشی مشغول هستند.
در سامانه شاد تا به امروز حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس درسی تشکیل شده و طبق آمار به ثبت رسیده تا امروز حدود ۹۶ میلیون فایل آموزشی در این سامانه دست به دست گردیده است.
گفتنی است پیامهایی که در این سامانه میان معلم و دانش آموز رد و بدل میشود کاملاً امن است.