آخرین اخبار:
کد خبر:۸۴۳۸۰۲
در پاسخ به دانشجو مطرح شد؛

ربیعی: بازگشایی فیزیکی فروشگاه‌ها قیمت گذاری کاذب در فضای مجازی را مهار می‌کند / هجوم دلالان از حوزه ارز به کالا

سخنگوی دولت درباره بالا رفتن قیمت برخی اقلام از جمله لوازم الکترونیکی و خودرو گفت: باز شدن فیزیکی فروشگاه‌ها بخشی از این قیمت‌گذاری‌ های کاذب را که در فضای مجازی صورت گرفته مهار خواهد کرد.

ربیعی: بازگشایی فیزیکی فروشگاه‌ها قیمت گذاری کاذب در فضای مجازی را مهار می‌کند / هجوم دلالان از حوزه ارز به کالا

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش قیمت حبوبات در هفته‌های اخیر و همچنین افزایش قیمت لوازم الکترونیکی و خودرو گفت: طبیعتا افزایش قیمت لوازم الکترونیکی و خودرو به دلیل قیمت گذاری کاذب این اقلام در سایت‌ها و فضای مجازی به دلیل تعطیلی فیزیکی این اصناف بوده است که به نظر می‌رسد باز شدن فیزیکی این فروشگاه‌ها بخشی از این قیمت گذاری‌های کاذب در فضای مجازی را مهار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سایت‌ها هر روز قیمت‌ها را بدون دلیل بالا می‌برند که قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد، گفت: افرادی که به این اقدامات دامن می‌زنند در بازار ارز بودند زمانی که جلوی آن‌ها در آن فضا گرفته شد حالا به سمت بازار کالا‌های الکترونیکی و خودرو آمدند.
 
ربیعی ادامه داد: مثلا در مورد خودرو کارخانه هیچ افزایش قیمتی نداشته است، اما در شبکه‌های مجازی دائما قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند در حوزه لوازم الکترونیکی نیز نه اتفاق جدیدی افتاده که منجر به گرانی شود و نه ارز تغییر نرخی داشته است.

سخنگوی دولت افزود: این قبیل رفتار‌ها در حوزه نظارت و بررسی رصد می‌شوند و سامانه‌های ۱۲۴ و۱۳۵هم گزارشاتی را دریافت و در این زمینه برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: دولت در ماه رمضان تلاش کرد قیمت اقلام ضروری مورد نیاز مردم را به ثبات برساند و در حال حاضر این اتفاق در مورد خرما و شکر افتاده است، اما در مورد حبوبات افزایش قیمت داشتیم که گزارش آن به جلسات ستاد تنظیم بازار ارایه شده ودر حال بررسی است و این عزیزان نیز گزارش مفصلی در این خصوص به بنده ارسال کردند که پس از مطالعه دقیق‌تر آن نتیجه را به شما اعلام خواهم کرد.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار