فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در سال گذشته ۱۲ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در تهران برقرار شده است که از این میزان ۵.۵ میلیون تماس عملیاتی بوده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکر میکنم که این فرصت در اختیار بنده قرار گفت تا گزارشی از اقدامات پلیس ارائه کنم و البته چند درخواستی هم از شما عزیزان دارم.
وی ادامه داد: در جلسه قبلی که حضور یافتم گزارشی از شش ماه عملکرد پلیس را ارائه کردم، اما امروز گزارش یک سال گذشته پلیس را ارائه میکنم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در بحث راهنمایی و رانندگی با تلاشهای انجام شده شاهد کاهش ۶۱ نفری تعداد تلفات شهری بودیم که رتبه اول کاهش تلفات را در کل کشور به دست آوردیم.
سردار رحیمی گفت: پس از سالها موفق شدیم پلیس راه تهران را در ۳۰ کیلومتری جادههای منتهی به تهران را با ۶ یا ۷ پاسگاه پلیس فعال کنیم که یکی از دستاوردهای ما بود که از سالهای قبل به دنبال تشکیل آن بودیم.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل اهمیت استقرار پلیس این بود که در ۳۰ کیلومتری شهرها بیشترین تصادفات رخ میدهد و از سوی دیگر در روزهای آخر هفته تعداد زیادی از خودروها از شهر تهران خارج و وارد میشوند که مدیریت اینها اهمیت بالایی دارد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در غرب و جنوب و شرق تهران روزانه حدود ۲ میلیون خودرو ورود و خروج دارند که لازم بود انضباط ترافیکی بهتری را شاهد باشیم و استقرار پلیس راه ما را به این دستاورد خواهد رساند.
رحیمی ادامه داد: در برخی محورهای جنوبی نظیر محور ورامین ما در گذشته کشتههای زیادی میدادیم، اما به حمدالله توانستیم با یک سری ساخت و سازها و قرار دادن نیوجرسیها و جدا کنندهها در سطح جاده در این بخش هم با کاهش تلفات روبرو شویم.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در سال گذشته تشکیل پلیس امنیت اقتصادی بود که در کل کشور این پلیس تشکیل شد و در کنار آن در شهر تهران هم این پلیس راه اندازی شد و در ارزیابیهای ما این پلیس هم رتبه برتر را در برخورد با مفاسد اقتصادی به دست آورد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حوزه پلیس ۱۱۰ که یک انقلاب و تحول بزرگ در ارائه خدمات به مردم محسوب میشود و در تهران امروز با ۱۲۰ اپراتور به مردم خدمت رسانی میکند.
رحیمی گفت: ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس در سال گذشته با ۱۱۰ برقرار شده است یعنی هر ۳ ثانیه یک بار یک تماس گرفته شده است که انواع و اقسامی دارد از جمله راهنمایی و ارشاد و غیر ضروری.
وی افزود: ۵.۵ میلیون از تماسهای گرفته شده با ۱۱۰ تماسهای عملیاتی بوده است که توسط ۷۰۰ واحد عملیاتی ۱۱۰ در کل تهران و با حضور در سر صحنه مورد بررسی قرار گرفته شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: میزان رضایتمندی مردم تهران از عملکرد پلیس ۱۱۰ در مجموع ۹۲ درصد بوده است و ما یک سایت خود کنترلی هم داریم تا روند کمک رسانی به مردم را در لحظه پیگیری کنیم.