معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مشکلات تولید و پخش آسفالت در شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹ را تشریح کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: برخلاف این تصور عمومی که ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرایط مناسبی برای بهسازی و مرمت معابر فراهم ساخته است، باید اذعان کرد که لزوم شیفت بندی کارخانجات تولید آسفالت (در اسفند ماه سال گذشته) به منظور رعایت دستور العملهای پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش قابل توجه ترافیک در دو هفته اخیر، عملیات تولید و اجرای آسفالت را عملاً دشوارتر ساخته است.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه میزان تولید و پخش آسفالت در سطح معابر شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: فعالیت کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با توجه به ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته شده و تولید و توزیع ماهانه یکصد هزار تن آسفالت در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه افزایش قابل ملاحظه ترافیک و عدم امکان انسداد معابر در طول روز، بخش عمده اقدامات مربوط به بهسازی معابر را به شیفت شب منتقل کرده است، یادآور شد: ظرفیت تولید کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران طی شیفت شب نهایتاً ۴۵۰ تن در ساعت است؛ بنابراین بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی نیز مدنظر قرار گرفته و ظرفیت تولید این محصول در ساعات پیک تقاضا افزایش یافته است تا پیش از آغاز ترافیک صبحگاهی، عملیات مذکور به پایان رسیده و مانع از تردد راحت و روان شهروندان در معابر اصلی نگردد.
مهندس صبوری با اشاره به اینکه اورهال و تعمیرات اساسی کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران ماهانه یک میلیارد تومان هزینه در پی دارد، تحریمهای اقتصادی را مانع انتقال سریع تجهیزات مورد نیاز به کشور دانست و یادآور شد: اگرچه برخی از قطعات سخت افزاری این واحدهای تولیدی توسط تکنسینهای فعال در کارخانجات از طریق مهندسی معکوس، تعمیر و به روز رسانی شده است، اما بسیاری از قطعات الکترونیکی لازم باید از شرکتهای مادر تهیه شوند.