کد خبر:۸۵۰۳۲۷
امکان برگزاری امتحانات غیرحضوری دانشآموزان پایه نهم مدارس شبانهروزی فراهم شد
دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خرداد پایه نهم مدارس شبانهروزی توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرو ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت و با هدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانشآموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزشهای درسی غیرحضوری نشدهاند، از سوی وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خرداد پایه نهم مدارس شبانهروزی جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.
بر این اساس، در موارد خاص و بهصورت موردی فقط در خصوص دانشآموزان پایه نهم مدارس شبانهروزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خرداد برای آنها وجود نداشته باشد، مدیر مدرسه پس از تأیید شورای مدرسه، تنظیم صورتجلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه میتواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایههای نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیرحضوری برگزار کند.
در این دستورالعمل آمده است: در صورت برگزاری آزمون به شیوه غیرحضوری، مسؤولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود؛ معلمان میتوانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمعآوریشده از مشارکت دانشآموز در فعالیتهای آموزشی و تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزشهای مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری آفلاین و آنلاین، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیتهای یادگیری، پژوهشهای دانشآموزی مرتبط با دروس، خلاصهنویسی، نتایج ارزشیابیهای تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیوههای ارزشیابی، نمره دانشآموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نمایند و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی (مستمر) و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و اعلام نتیجه خواهد شد.
بر این اساس، در موارد خاص و بهصورت موردی فقط در خصوص دانشآموزان پایه نهم مدارس شبانهروزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خرداد برای آنها وجود نداشته باشد، مدیر مدرسه پس از تأیید شورای مدرسه، تنظیم صورتجلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه میتواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایههای نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیرحضوری برگزار کند.
در این دستورالعمل آمده است: در صورت برگزاری آزمون به شیوه غیرحضوری، مسؤولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود؛ معلمان میتوانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمعآوریشده از مشارکت دانشآموز در فعالیتهای آموزشی و تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزشهای مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری آفلاین و آنلاین، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیتهای یادگیری، پژوهشهای دانشآموزی مرتبط با دروس، خلاصهنویسی، نتایج ارزشیابیهای تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیوههای ارزشیابی، نمره دانشآموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نمایند و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی (مستمر) و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و اعلام نتیجه خواهد شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.