
کد خبر:۸۵۳۵۵۵
توضیح معاون مسافری راهآهن درباره علت گران شدن بلیت قطار
معاون مسافری راهآهن گفت: افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری طبق محاسبات نرخ تورم و افزایش هزینه شرکتهای ریلی است و ارتباطی با موضوع فاصلهگذاری اجتماعی در واگن قطارها و کاهش تعداد مسافر در هر واگن ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میر حسن موسوی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار و نحوه محاسبه آن توضیح داد: طبق دستورالعمل راهآهن و ستاد تنظیم بازار، شرکتهای ریلی ابتدای هر سال بر اساس افزایش هزینهها، پیشنهاد خود را بابت افزایش قیمت بلیت قطار ارائه میدهند که این موضوع پس از بررسی در راهآهن به شورای عالی ترابری فرستاده میشود.
معاون مسافری راهآهن ادامه داد: در سالهای ۹۴ تا ۹۶ هیچ افزایش قیمتی در بلیتهای قطارهای مسافری اعمال نشد.
وی اظهار کرد: سال ۹۷، فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت اعمال شد و در سال ۹۸ نیز متوسط ۲۲ درصد افزایش قیمت بلیت قطار داشتیم.
معاون مسافری راهآهن اظهار داشت: برای سال ۹۹ بررسیهای کارشناسی انجام شد، شرکتها هم بررسیهای خود را انجام دادند و پیشنهاد افزایش قیمت را به راهآهن ارائه دادند.
وی افزود: اگر ما میخواستیم بر اساس هزینه و درآمد و افزایش هزینهها، افزایش قیمت بلیت برای شرکتها اعمال کنیم باید قیمتها تا ۱۳۰ درصد افزایش مییافت تا به نرخ پایه سال ۹۵ برسیم، اما با همکاری شرکتهای ریلی نهایتا ۴۰ درصد افزایش قیمت بلیت برای سال ۹۹ بابت تأیید به شورای عالی ترابری پیشنهاد شد و در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش متوسط ۲۰ درصد برای سال ۹۹ بر قیمت بلیتها موافقت کرد، این مصوبه به شرکت راهآهن ابلاغ شد و طبق همکاری شرکتهای ریلی مقرر شد از اول تیرماه اجرایی شود.
وی با تأکید بر اینکه افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار ارتباطی با فاصلهگذاری اجتماعی ندارد، گفت: افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری طبق محاسبات نرخ تورم و افزایش هزینه شرکتهای ریلی است و ارتباطی با موضوع فاصلهگذاری اجتماعی در واگن قطارها و کاهش تعداد مسافر در هر واگن، ندارد.
معاون مسافری راهآهن ادامه داد: در سالهای ۹۴ تا ۹۶ هیچ افزایش قیمتی در بلیتهای قطارهای مسافری اعمال نشد.
وی اظهار کرد: سال ۹۷، فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت اعمال شد و در سال ۹۸ نیز متوسط ۲۲ درصد افزایش قیمت بلیت قطار داشتیم.
معاون مسافری راهآهن اظهار داشت: برای سال ۹۹ بررسیهای کارشناسی انجام شد، شرکتها هم بررسیهای خود را انجام دادند و پیشنهاد افزایش قیمت را به راهآهن ارائه دادند.
وی افزود: اگر ما میخواستیم بر اساس هزینه و درآمد و افزایش هزینهها، افزایش قیمت بلیت برای شرکتها اعمال کنیم باید قیمتها تا ۱۳۰ درصد افزایش مییافت تا به نرخ پایه سال ۹۵ برسیم، اما با همکاری شرکتهای ریلی نهایتا ۴۰ درصد افزایش قیمت بلیت برای سال ۹۹ بابت تأیید به شورای عالی ترابری پیشنهاد شد و در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش متوسط ۲۰ درصد برای سال ۹۹ بر قیمت بلیتها موافقت کرد، این مصوبه به شرکت راهآهن ابلاغ شد و طبق همکاری شرکتهای ریلی مقرر شد از اول تیرماه اجرایی شود.
وی با تأکید بر اینکه افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار ارتباطی با فاصلهگذاری اجتماعی ندارد، گفت: افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری طبق محاسبات نرخ تورم و افزایش هزینه شرکتهای ریلی است و ارتباطی با موضوع فاصلهگذاری اجتماعی در واگن قطارها و کاهش تعداد مسافر در هر واگن، ندارد.
* تأخیر قطارهای حومهای حدود ۵ دقیقه
موسوی درباره قطارهای حومهای اظهار داشت: تعداد قطارهای حومهای در شرایط شیوع کرونا افزایش یافت تا مسافران کمتری در قطار مستقر شوند.
معاون مسافری راهآهن همچنین بیان کرد: متوسط تأخیر قطارهای حومهای حدود ۵ دقیقه است.
منبع: فارس
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.