به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجیمیرزایی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران واکنش هوشمندانهای را در قبال ویروس کرونا از خود بروز داد، اظهار کرد: در حوزه آموزش سرعت واکنش کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است.
وی با بیان اینکه بهمنماه وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم در اسفندماه مدارس تعطیل شد گفت: در همین راستا و به منظور آموزش دانشآموزان در کمتر از یک ماه برنامههای تلویزیونی آغاز شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد پوشش جغرافیایی برنامه تلویزیونی را داشتیم و امکان دانلود برنامهها و آموزشها نیز میسر بود افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد مبنی بر اینکه بیش از ۲۷ میلیون بار برنامههای تلویزیونی دانلود شده بودند.
وی با تاکید به اینکه به این فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردیدها ارتباط تعاملی بین دانشآموزان و معلمان فراهم شود گفت: خوشبختانه سکوی مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانشآموزان به شبکه شاد پیوستند.
حاجیمیرزایی با بیان اینکه برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بستههای خودآموز فراهم شد افزود: در ۱۱ استان نیز معلمان سر کلاس حضور یافتند، از سوی دیگر در این مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد.
وی با اشاره به اینکه در این شبکه میتوانیم با مدیران ارتباط زنده برقرار کنیم گفت: در حال حاضر یک رسانه جدید به رسانههای کشور افزوده شده که در شرایط فعلی نیز به فکر برنامههای تربیتی برای اوقات فراغت دانشآموزان در ایام تابستان هستیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حال که به زیست بوم جدید وارد شدهایم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم البته هیچ چیز جای کلاس حضوری را نمیگیرد، اما با توجه به موقعیت کنونی ناگزیر به استفاده از این شیوه هستیم و باید حداکثر استفاده را از ظرفیتها را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه آموزش و پرورش کاری اثرگذار و ماندگار ارائه شود.
حاجیمیرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بوده است بیان کرد: در اجلاسی که بین وزاری آموزش و پرورش کشورهای اسلامی به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ یک از آنها کار متمایزی انجام نداده بودند بنابراین ایجاد شبکه شاد در کشور موضوعی قابل توجه است، زیرا همه آموزشها در بستر شبکه امن داخلی انجام میشد و این موضوع ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید هم برنامهریزی میشود تا اگر مدرسه تعطیل شد چطور و اگر برقرار بود چگونه آموزشها ادامه پیدا کند در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: رتبهبندی معلمان در دو مرحله انجام شده، اما هنوز معلمان طعم آن را نچشیدهاند و که به زودی میسر میشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با عملیاتی کردن رتبهبندی معلمان حقوق این قشر عادلانه میشود تصریح کرد: دولت همراهی خوبی در این زمینه داشته تا منزلت معلمان حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در قالب همین سند ۲۵ بسته تحولی را برنامه ریزی کردهایم بیان کرد: این سند مقدماتی دارد که دیگران نمیتوانند حس کنند که مثلا تربیت در ۶ ساحت دیده شده و کار ادامه پیدا میکند.
حاجیمیرزایی با بیان اینکه امسال جهتگیری بر این است که در چند محور اجرای این سند تحولساز را مشاهده کنیم در ادامه طرح «آجر به آجر» سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور ترغیب مردم به مدرسهسازی را مطلوب دانست و افزود: فرهنگ مسوولیتپذیری و فرهنگ مدرسهسازی با این طرح نهادینه میشود.
وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل و معاونین اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسوولین استانی قبل از حضور در دفتر نماینده، ولی فقیه در گلزار شهدای همدان حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهای شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.
حضور مسئولین محترم آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور
سلام علیکم
با احترام به استحضار می رسانیم به عنوان اولیای دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر میانه به استحضار می رسانیم الان در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی دوره دوم میانجی شهر میانه شاهدیم که حدود دو سوم دبیران از تعطیلات بارش برف اواخر بهمن 98 فعالیت آموزش مجازی آن چنانی نداشتند و از اردیبهشت در کانال شاد نیز از ارایه مطالب آموزشی درسی مستقیم برای دانش آموزان خبری نبود و چند فیلم آموزشی موسسه آلا را در کانال شاد می گذاشتند که قابل فهم برای دانش آموزان نبود.
ولی الان موقع امتحانات آزمون آنلاین خرداد پایه های دهم و یازدهم چنان سئوالاتی بدون هیچ گونه آموزش برای دانش آموزان مظلوم ارایه می دهند که این بچه ها حتی OPEN BOOK نیز نمی توانند جوابشان را پیدا کرده و بنویسند یعتی سئوالاتی فراتر از المپیک و آزمون PHD تخصصی !!
متوجه نمی شویم هدفشان چیست؟؟
در برخی مناطق استان ما سئوالات حتی در مواقع عادی متاسفانه به گونه ای مطرح می کنند که خود همکاران دبیران نیز در جواب دادن به آنها کم می آورند !
به خاطر همین است که شنیده ایم گویا طراحی سئوالات نهایی را نیز چند سال می باشد دیگر به خاطر این سختگیری های بیش از حد به استان ما -آذربایجان شرقی- نمی دهند.
از حضور شخص وزیر محترم و عزیزان تلاشگر وزارتخانه آموزش و پرورش خواهشمندیم رسیدگی مبذول فرمایند تا با این اوضاع بسیار نامطلوب طراحی سئوال آزمون آنلاین و بدون تدریس برای دانش آموزان میان پایه دبیرستان دوره دوم میانجی در شهر میانه که زرنگترین دانش آموز نیز بیشتر از 12 یا 13 نمی تواند بگیرد، تجدید نظری اعمال شود تا نمرات فرزندان دانش آموزمان پایین نیاید.
والله آن قدر خودخوان درس خوانده اند که دچار ضعف بینایی شده اند.
قابل ذکر است در مدت 4 ماه اخیر تعطیلی دبیرستان ، کلاس تقویتی نیز در آموزشگاههای بیرون دایر نبود تا فرزندانمان را حداقل در آنجا ثبت نام کنیم تا از آموزش عقب نمانند.
معضل دیگر این که حتی در ایام آزمون آنلاین نیز چندین بار این روزها از ساعت 11قطعی برق در شهر میانه باعث شده دانش آموزان به سئوالات به دلیل قطعی مودم و اینترنت و خاموشی رایانه دسترسی نداشته باشند.
خواهشمندیم رسیدگی و حمایت عاجلی از دانش آموزان دبیرستانی میانجی میانه در این ایام خاص کرونایی مبذول فرمایید.
با سپاس
والدین دانش آموزان میان پایه دبیرستان دخترانه نمونه دولتی میانجی شهر میانه
رونوشت:
حضور ارجمند رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی جهت بذل عنایت ویژه و دوران کرونایی به دانش آموزان مظلوم میان پایه دبیرستان دخترانه میانجی شهر میانه
حضور ارجمند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و اصحاب عزیز رسانه جهت بذل عنایت ویژه و دوران کرونایی به دانش آموزان مظلوم میان پایه دبیرستان دخترانه میانجی شهر میانه