
کد خبر:۸۵۴۴۰۵
وزیر آموزش و پرورش: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدرسه عملیاتی شود
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به معنای واقعی اجرایی شود، گفت: این سند باید در سطح مدرسه عملیاتی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حاجی میرزایی بعدازظهر پنج شنبه در نشست شورای معاونان استان و رؤسای شهرستانها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اولین راه حل مشکل، تعریف دقیق مساله است، اظهار کرد: باید تواناییها را بسنجیم، معلومات را مرتب و ابهامات را روشن کنیم تا به راه حل مساله برسیم.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیران آموزش و پرورش تصمیم گیری و تدبیر است، افزود: سازمان در چنین فضایی بالغتر میشود و رشد میکند.
وی بابیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که سازمان خلاق و پویاتر شود و برای مسائل راه حل اجرایی و واقعی داشته باشیم بر اصل گفتگو و هم اندیشی تاکید کرد و گفت: در چنین فضایی مسائل را بهتر میتوان نقد و بررسی کرد و مدیران آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل گیری این فضا دارند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران باید با ایجاد شوق و انگیزه در همکاران، ظرفیت گفتگو را بالا ببرند و از ظرفیتها به درستی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که کار را خوب پیش ببریم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای واقعی اجرایی شود، تصریح کرد: این سند باید در سطح مدرسه عملیاتی شود.
وارد یک زیست بوم جدید شدهایم
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آموزشهای مجازی و راه اندازی شبکه شاد در شرایط کرونایی، گفت: وارد یک زیست بوم جدید شدهایم که مناسبات آن با شرایط جاری ما متفاوت است.
حاجی میرزایی اظهار کرد: برای بهبود کیفیت آموزش ظرفیت خوبی در اختیارمان قرار گرفته و فرصت خلاقیت ایجاد شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه نگاه راهبردی، عمیق و ارتباطات سازنده درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش ایجاد شده و سرمایه اجتماعی نهاد تعلیم و تربیت روز به روز در مسیر صعودی است، عنوان کرد: نگاه به مقوله تحول در بخشهای مختلف و نگاه به مدرسه به عنوان تقویت کننده مهارتهای شنیدن، دیدن و اندیشیدن و نیز توانایی انگیزه دادن فرصتهای مهمی است که نباید نادیده گرفت.
پورداوود با اشاره به تهیه ۲۵ بسته تحولی برای شتاب بخشی به سند تحول بنیادین، گفت: در ایام کرونا شبکه شاد به عرصه آموزش وارد شد و همدان اولین استانی بود که تا قبل از شاد از طریق برنامههای تلویزیونی و رادیویی آموزش را شروع کرد.
پورداوود افزود: علاوه بر آن، درس نامههایی برای دوره ابتدایی تدارک دیده شد و برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامههای تلویزیون پیش بینی شد.
مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوههایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوههایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم.
وی با اشاره به تعریف سناریوهای مختلف برای سال تحصیلی آتی، اظهار کرد: در همین راستا انعقاد قرارداد نیروی انسانی با همه رؤسای مناطق در فروردین ماه امسال انجام شد.
وی افزود: تغییر دوره، رسته و رشته شغلی کارکنان در همین هفته ابلاغ شده و نقل و انتقال در حال انجام است.
پورداوود گفت: پروژه مهر از فروردین ماه کلید خورد و خوشبختانه اخیراً کارگروه سلامت هم اضافه شده و این آمادگی وجود دارد تا هر سناریوی ممکنی را برای سال تحصیلی آتی اجرا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از هیچ معلم یا رسانهای شکایت نشده است، از کسب رتبه برتر در پوشش شبکه شاد و آموزشهای رادیویی و تلویزیونی خبر داد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیران آموزش و پرورش تصمیم گیری و تدبیر است، افزود: سازمان در چنین فضایی بالغتر میشود و رشد میکند.
وی بابیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که سازمان خلاق و پویاتر شود و برای مسائل راه حل اجرایی و واقعی داشته باشیم بر اصل گفتگو و هم اندیشی تاکید کرد و گفت: در چنین فضایی مسائل را بهتر میتوان نقد و بررسی کرد و مدیران آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل گیری این فضا دارند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران باید با ایجاد شوق و انگیزه در همکاران، ظرفیت گفتگو را بالا ببرند و از ظرفیتها به درستی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که کار را خوب پیش ببریم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای واقعی اجرایی شود، تصریح کرد: این سند باید در سطح مدرسه عملیاتی شود.
وارد یک زیست بوم جدید شدهایم
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آموزشهای مجازی و راه اندازی شبکه شاد در شرایط کرونایی، گفت: وارد یک زیست بوم جدید شدهایم که مناسبات آن با شرایط جاری ما متفاوت است.
حاجی میرزایی اظهار کرد: برای بهبود کیفیت آموزش ظرفیت خوبی در اختیارمان قرار گرفته و فرصت خلاقیت ایجاد شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه نگاه راهبردی، عمیق و ارتباطات سازنده درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش ایجاد شده و سرمایه اجتماعی نهاد تعلیم و تربیت روز به روز در مسیر صعودی است، عنوان کرد: نگاه به مقوله تحول در بخشهای مختلف و نگاه به مدرسه به عنوان تقویت کننده مهارتهای شنیدن، دیدن و اندیشیدن و نیز توانایی انگیزه دادن فرصتهای مهمی است که نباید نادیده گرفت.
پورداوود با اشاره به تهیه ۲۵ بسته تحولی برای شتاب بخشی به سند تحول بنیادین، گفت: در ایام کرونا شبکه شاد به عرصه آموزش وارد شد و همدان اولین استانی بود که تا قبل از شاد از طریق برنامههای تلویزیونی و رادیویی آموزش را شروع کرد.
پورداوود افزود: علاوه بر آن، درس نامههایی برای دوره ابتدایی تدارک دیده شد و برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامههای تلویزیون پیش بینی شد.
مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوههایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: مجاهدت معلمان کمتر از کار مدافعان سلامت نبود و جلوههایی از ایثار و فداکاری را در جهادگران آموزشی دیدیم.
وی با اشاره به تعریف سناریوهای مختلف برای سال تحصیلی آتی، اظهار کرد: در همین راستا انعقاد قرارداد نیروی انسانی با همه رؤسای مناطق در فروردین ماه امسال انجام شد.
وی افزود: تغییر دوره، رسته و رشته شغلی کارکنان در همین هفته ابلاغ شده و نقل و انتقال در حال انجام است.
پورداوود گفت: پروژه مهر از فروردین ماه کلید خورد و خوشبختانه اخیراً کارگروه سلامت هم اضافه شده و این آمادگی وجود دارد تا هر سناریوی ممکنی را برای سال تحصیلی آتی اجرا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از هیچ معلم یا رسانهای شکایت نشده است، از کسب رتبه برتر در پوشش شبکه شاد و آموزشهای رادیویی و تلویزیونی خبر داد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.