بنیان‌گذار رژیم آمریکا به کودکان برده تجاوز می‌کرد!
به بهانه سالگرد استقلال آمریکا|
چهارم جولای سال ۱۷۷۶ اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا توسط دومین کنگره قاره‌ای به تصویب رسید. هرساله شهروندان آمریکایی این روز را جشن می‌گیرند.
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بريد خجالت بكشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
توماس جفرسون متولد ۱۳ آوریل ۱۷۴۳ در شهر شِدوِل ویرجینیا یکی از متفکرین اصلی و بنیانگذاران آمریکا (برای ترویج دادن ایده‌آل‌های جمهوری‌خواهی در آمریکا)، نویسندهٔ اصلی اعلامیهٔ استقلال ایالات متحده آمریکا و سومین رئیس جمهور آمریکا است. توماس جفرسون از سال ۱۸۰۱ میلادی دو دوره متوالی چهار ساله رئیس جمهوری آمریکا بود.

این زمان مصادف است با سالهای ۱۱۷۹–۱۱۸۷ هجری خورشیدی که طی آن فتحعلی شاه قاجار پادشاه ایران بود. توماس جفرسون در چهارم ژوئیه ۱۸۲۶، درست پنجاه سال پس از امضای اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا که خود از پایه‌گذاران این اعلامیه بود در شهر مانتیچلو ویرجینیا در سن هشتادوسه سالگی درگذشت. مهم‌ترین وقایع در طول ریاست جمهوری وی خرید ایالت لوئیزیانا در ۱۸۰۳ و اکتشاف لوییس و کلارک (۱۸۰۶–۱۸۰۴) هستند. به عنوان یک سیاست‌مدار فیلسوف وی حامی روشنگری بود و بسیاری از رهبران روشن‌فکر در بریتانیا و فرانسه را می‌شناخت.

وی کشاورزی مستقل که در زمین خود کشت می‌کند را به صورت مثالی ایده‌آل برای ارزش‌های جمهوری‌خواهی می‌دید و معتقد بود که خط مشی سیاسی دولت باید به سود وی باشد. وی به شهرها و سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد بود و طرف‌دار حقوق ملت و یک دولت فدرال به شدت محدود شده بود. دموکراسی جفرسونی به نام وی نامگذاری شده‌است. وی همچنین به همراه جیمز مادیسون پایه‌گذار حزب دموکرات-جمهوری‌خواه است که به مدت یک ربع قرن سیاست‌های آمریکا را قبضه کرده بود.

وی همچنین فرماندار ایالت ویرجینیا (۱۷۷۹–۱۷۸۱) در زمان جنگ و اولین دبیر دولت آمریکا (۱۷۸۹–۱۷۹۳) و دومین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۷۹۷–۱۸۰۱) بود. وی حامی جدایی دین از سیاست و نویسندهٔ قانون آزادی ادیان ویرجینیا بود. وی هم‌چنین، باستان‌شناس، دیرین‌شناس و نویسنده بود.

توماس جفرسون دانشگاه ویرجینیا را در سال ۱۸۱۹ میلادی، بنیان نهاد. توماس جفرسون به همراه مارتین ون بورن تنها نفراتی هستند که توانسته‌اند به عنوان دبیر دولت آمریکا، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و رئیس جمهور آمریکا خدمت کنند. در اوج درگیری‌های حزبی در سال ۱۸۰۰ توماس جفرسون در یک نامهٔ محرمانه نوشت: «من در حضور خدای سوگند خورده‌ام که دشمن همیشگی هرگونه خودکامگی در اندیشهٔ بشر باشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار