رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دوره تحریمها توانستیم هواپیماهای زیادی خریداری کرده و شرکتهای هواپیمایی جدید تاسیس کنیم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تورج دهقانی زنگنه صبح امروز در مراسم تودیع رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان گفت: صنعت هوایی از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران فراگیری شد. چشم انداز روشنی هم برای خروج از آن وجود نداشت.
وی افزود: ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) اعلام کرد در ۲۰۲۲ از بحران خارج میشویم بعد اعلام کردند در ۲۰۲۴ از این بحران خارج خواهیم شد، اما پیش بینیها مرتباً به روز رسانی میشود. نمیدانیم چه زمانی به وضع عادی برمی گردیم.
رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت هوایی قبل از این هم دچار تحریمهای ظالمانه بود، آمریکاییها تمام تلاش خود را برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به خرج دادند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از عابد زاده به عنوان ابرمرد صنعت هوایی یاد کردم که سالها برای این صنعت زحمت کشیده است در دوره تحریمها هواپیماهای زیادی وارد کردیم، شرکتهای هوایی متعددی راه اندازی شد، نیروهای متخصص تربیت کردیم. تعمیر و نگهداری تمامی هواپیماهای موجود در کشور به دست نیروهای متخصص داخلی وارد چکها سنگینی شد. شرکتهای دانش بنیان هوایی متعدد تأسیس شده است همه اینها نشان میدهد این صنعت پویا و زنده است.
دهقانی زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به همراه شرکتهای هواپیمایی به عنوان ارکان صنعت هوایی در هماهنگی و انسجام خوبی هستند همچنین مراکز آموزشی هوانوردی، شرکتهای هندلینگ و خدمات هوانوردی و سایر ذینفعان این صنعت در یک تعامل خوب و مطلوب علیرغم فشارها به سر برده و خدمات خوبی به مردم ارائه میدهند.
وی یادآور شد: اقدامات ارزندهای در دوره عابدزاده در سازمان هواپیمایی کشور در صنعت هوانوردی صورت گرفت که میتوان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوب برنامه پنجم توسعه در مجلس اشاره کرد. با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات صنعت هوایی حل شد، اما همچنان راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب صنعت هوایی داریم.
دهقانی زنگنه تاکید کرد: در زمان تصدی من در هما هر موفقیتی حاصل شد متعلق به هماییها بود و هر نقصانی بود از بنده بوده است.