
کد خبر:۸۷۱۰۹۷
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:
نباید اجازه دهیم دیگران بازار افغانستان را تصاحب کنند/ لزوم توسعه زیرساختهای حمل و نقل
علاء میرمحمدصادقی گفت: توسعه زیرساختهای حمل و نقل یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره روابط تجاری ایران و افغانستان گفت:مردم افغانستان علاقه زیادی برای برقراری ارتباطات تجاری با ایرانیان را دارند، لذا باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد.
میرمحمدصادقی با بیان اینکه سطح تجارت ما به افغانستان رو به افزایش است، افزود: ادامه این روند میتواند منجر به جهش روابط تجاری بین دو کشور شود.
وی با اشاره به تقاضای خوب برای خرید کالاهای ایرانی اظهار داشت: مواد غذایی و مصنوعات فلزی از جمله اجاق گاز، بخاری و کالاهایی مانند یخچال و فریزر تولید ایران در بازار افغانستان از تقاضای خوبی برخوردار است.
میرمحمد صادقی با تأکید اینکه نباید اجازه دهیم که کشورهای دیگر بازار افغانستان را تصاحب کنند، گفت: عرضه بیشتر کالاهای ایرانی نیازمند گسترش تبلیغات توسط تجار ایرانی و بخش خصوصی است. البته اتاق بازرگانی ایران و افغانستان نیز اقداماتی را برای شناساندن هر چه بیشتر کالاهای ایرانی در افغانستان انجام داده است.
وی افزود: یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان، توسعه زیرساختهای حمل و نقل و کاهش هزینهها در این بخش است تا کالاهای ایرانی با قیمتی قابل رقابت با سایر کالاها در این بازار عرضه شود.
میرمحمدصادقی با بیان اینکه سطح تجارت ما به افغانستان رو به افزایش است، افزود: ادامه این روند میتواند منجر به جهش روابط تجاری بین دو کشور شود.
وی با اشاره به تقاضای خوب برای خرید کالاهای ایرانی اظهار داشت: مواد غذایی و مصنوعات فلزی از جمله اجاق گاز، بخاری و کالاهایی مانند یخچال و فریزر تولید ایران در بازار افغانستان از تقاضای خوبی برخوردار است.
میرمحمد صادقی با تأکید اینکه نباید اجازه دهیم که کشورهای دیگر بازار افغانستان را تصاحب کنند، گفت: عرضه بیشتر کالاهای ایرانی نیازمند گسترش تبلیغات توسط تجار ایرانی و بخش خصوصی است. البته اتاق بازرگانی ایران و افغانستان نیز اقداماتی را برای شناساندن هر چه بیشتر کالاهای ایرانی در افغانستان انجام داده است.
وی افزود: یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان، توسعه زیرساختهای حمل و نقل و کاهش هزینهها در این بخش است تا کالاهای ایرانی با قیمتی قابل رقابت با سایر کالاها در این بازار عرضه شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.