
کد خبر:۸۷۱۴۸۳
حسینی خبر داد
رونمایی از کتاب بستههای تحولی و برنامههای سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش استثنایی
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین کتاب بستههای تحولی و برنامههای سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در حاشیه نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای آموزش و پرورش استثنایی استانها برگزار شد از کتاب بستههای تحولی و برنامههای سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.
سید جواد حسینی با اشاره به جزئیات برنامههای تدوینی سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: برنامههای تدوینی شامل دو بخش است، بخش اول بستههای تحولی است که جدید و نوآورانه است و بخش بعدی نیز برنامههای معمولی است که از قبل وجود داشته و استمرار مییابد.
وی با بیان اینکه برنامههای سال ۱۳۹۹ هر شش زیر نظام سند تحول بنیادین را پوشش میدهند اظهار داشت: مجموع برنامههای سالانه و بستههای تحولی ۱۳ برنامه با ۴۶ فعالیت است که بیش از ۸۰ درصد این برنامهها و فعالیتها نوآورانه است.
وی با اشاره به سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن» اظهار داشت: بستههای تحولی نوآورانه، تحقق پذیر، دارای نتایج کوتاه مدت یکساله ملموس، شوق انگیز، مشارکت پذیر، مدرسه محور، فراگیر، مبتنی بر آموزههای سند تحول بنیادین و مبتی بر چرخشهای تحول آفرین تدوین شده اند.
وی افزود: فرآیند اجرایی شدن بستههای تحولی در قالب ۸ برنامه و ۳۰ فعالیت تدوین شده است و ۸۳ درصد فعالیتها و برنامههای مبتنی بر بستههای تحولی تاسیسی و نوآورانه است.
وی افزود: بسته مدرسه انطباقی شامل ۳ برنامه و ۹ فعالیت است که ۶ فعالیت آن جدید است، بسته مداخلات بهنگام طلایی شامل یک برنامه و یک فعالیت جدید است و بسته توسعه مشارکتها نیز شامل ۴ برنامه و ۲۰ فعالیت جدید است.
معاون وزیر با تشریح برنامهها و فعالیتهای بستههای تحولی اظهار داشت: "ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجتیال"، "مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران و معلمان" و "مناسب سازی فضا و تجهیزات"، "طراحی و تولید اپلیکیشن جامع دانش آموزان با نیازهای ویژه"، "راه اندازی سامانه ندای همراه ویژه معلمین رابط و پذیرا و والدین دانش آموزان تلفیقی- فراگیر در تمامی استان ها" و "ایجاد پایگاه جامع آموزش مجازی در تمامی استان ها" از جمله فعالیتهای پیش بینی شده در بستههای تحولی است.
وی افزود: "ایجاد یک مدرسه مناسب سازی شده ویژه دانش آموزان طیف اتیسم در هر استان"، "ایجاد یک مدرسه پذیرای مناسب سازی شده الگو درهراستان" و "نهضت مشارکت توان افزایی" از جمله دیگر فعالیتهای پیش بینی شده در بستههای تحولی است.
وی گفت: آموزش زبان اشاره و خط بریل به ۵ هزار نفر از والدین، معلمان و مدیران سازمان ها، برگزاری ۱۲۰ ساعت آموزش مهارتهای چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی، افزایش ۸درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصدی خدمات توانبخشی در پیش دبستانی، مناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی و جلب مشارکت ۳۵ درصدی اولیا و ۳۰ درصدی معلمان برای سال جاری هدفگذاری شده است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه برنامههای سالانه در قالب ۵ برنامه و ۱۶ فعالیت تدوین شده است اظهار داشت: تولید بستههای یادگیری و توان بخشی نوآموزان و دانش آموزان با نیازهای ویژه یادگیری مبتنی بر برنامه درسی ملی، توسعه و ارتقا کیفیت خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با مشارکت نهادهای تخصصی کشور، بازنگری و اصلاح ساز و کارهای تامین منابع مالی برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان درمناطق محروم و مرزی، تدوین برنامه جامع استعدادیابی در دوره پیشدبستانی، ابتدایی و متوسطه در ساحتهای ششگانه تربیتی برای کشف استعدادهای دانشآموزان و تدوین نظام نامه تحقق پوشش کامل تحصیلی دوره آموزش عمومی و اتخاذ سیاستهای تشویقی و تنبیهی برای دانشآموزان و اولیای آنان با همکاری سایر عوامل سهیم و مؤثر، از جمله برنامهها و فعالیتهای سالانه سال ۱۳۹۹ میباشد.
سید جواد حسینی با اشاره به جزئیات برنامههای تدوینی سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: برنامههای تدوینی شامل دو بخش است، بخش اول بستههای تحولی است که جدید و نوآورانه است و بخش بعدی نیز برنامههای معمولی است که از قبل وجود داشته و استمرار مییابد.
وی با بیان اینکه برنامههای سال ۱۳۹۹ هر شش زیر نظام سند تحول بنیادین را پوشش میدهند اظهار داشت: مجموع برنامههای سالانه و بستههای تحولی ۱۳ برنامه با ۴۶ فعالیت است که بیش از ۸۰ درصد این برنامهها و فعالیتها نوآورانه است.
وی با اشاره به سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن» اظهار داشت: بستههای تحولی نوآورانه، تحقق پذیر، دارای نتایج کوتاه مدت یکساله ملموس، شوق انگیز، مشارکت پذیر، مدرسه محور، فراگیر، مبتنی بر آموزههای سند تحول بنیادین و مبتی بر چرخشهای تحول آفرین تدوین شده اند.
وی افزود: فرآیند اجرایی شدن بستههای تحولی در قالب ۸ برنامه و ۳۰ فعالیت تدوین شده است و ۸۳ درصد فعالیتها و برنامههای مبتنی بر بستههای تحولی تاسیسی و نوآورانه است.
وی افزود: بسته مدرسه انطباقی شامل ۳ برنامه و ۹ فعالیت است که ۶ فعالیت آن جدید است، بسته مداخلات بهنگام طلایی شامل یک برنامه و یک فعالیت جدید است و بسته توسعه مشارکتها نیز شامل ۴ برنامه و ۲۰ فعالیت جدید است.
معاون وزیر با تشریح برنامهها و فعالیتهای بستههای تحولی اظهار داشت: "ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجتیال"، "مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران و معلمان" و "مناسب سازی فضا و تجهیزات"، "طراحی و تولید اپلیکیشن جامع دانش آموزان با نیازهای ویژه"، "راه اندازی سامانه ندای همراه ویژه معلمین رابط و پذیرا و والدین دانش آموزان تلفیقی- فراگیر در تمامی استان ها" و "ایجاد پایگاه جامع آموزش مجازی در تمامی استان ها" از جمله فعالیتهای پیش بینی شده در بستههای تحولی است.
وی افزود: "ایجاد یک مدرسه مناسب سازی شده ویژه دانش آموزان طیف اتیسم در هر استان"، "ایجاد یک مدرسه پذیرای مناسب سازی شده الگو درهراستان" و "نهضت مشارکت توان افزایی" از جمله دیگر فعالیتهای پیش بینی شده در بستههای تحولی است.
وی گفت: آموزش زبان اشاره و خط بریل به ۵ هزار نفر از والدین، معلمان و مدیران سازمان ها، برگزاری ۱۲۰ ساعت آموزش مهارتهای چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی، افزایش ۸درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصدی خدمات توانبخشی در پیش دبستانی، مناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی و جلب مشارکت ۳۵ درصدی اولیا و ۳۰ درصدی معلمان برای سال جاری هدفگذاری شده است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه برنامههای سالانه در قالب ۵ برنامه و ۱۶ فعالیت تدوین شده است اظهار داشت: تولید بستههای یادگیری و توان بخشی نوآموزان و دانش آموزان با نیازهای ویژه یادگیری مبتنی بر برنامه درسی ملی، توسعه و ارتقا کیفیت خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با مشارکت نهادهای تخصصی کشور، بازنگری و اصلاح ساز و کارهای تامین منابع مالی برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان درمناطق محروم و مرزی، تدوین برنامه جامع استعدادیابی در دوره پیشدبستانی، ابتدایی و متوسطه در ساحتهای ششگانه تربیتی برای کشف استعدادهای دانشآموزان و تدوین نظام نامه تحقق پوشش کامل تحصیلی دوره آموزش عمومی و اتخاذ سیاستهای تشویقی و تنبیهی برای دانشآموزان و اولیای آنان با همکاری سایر عوامل سهیم و مؤثر، از جمله برنامهها و فعالیتهای سالانه سال ۱۳۹۹ میباشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.