مشاور وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تدوین آموزشهای متناسب با کرونا تأکید کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار میشود درباره اجرای سندتحول در زیست بوم جدید، اظهار کرد: عدم قطعیت و شفافیت شرایط، کوتاه مدت نبودن شرایط، نگرانی خانوادههای ایرانی برای اعزام فرزندان به مدرسه، تقویت فردگرایی، عدم استقرار نظام آموزشی در مدرسه از جمله این ویژگیهاست.
نویدادهم با بیان اینکه اگر دیروز استفاده از فضای مجازی در حاشیه بود امروز به متن آمده و فرصتی است که باید قدر بدانیم به برخی نکات آموزشی در زیست بوم جدید اشاره کرد و گفت: آثار و پیامدهای شیوع کرونا درازمدت است و باید برنامه ریزیها بر همین راستا باشد. استفاده حداکثری از فناوریهای نوین یادگیری لازم و ضروری است البته تعلیم و تربیت مترادف آموزشهای مجازی نیست.
وی ادامه داد: خانواده به عنوان رکن اصلی به میدان آمده و باید فرصت را مغتنم بدانیم. برای اجرای سندتحول در این شرایط باید اهداف و برنامهها را بازنگری کرده و حداکثر اختیارات را به مدرسه و شورای مدرسه بدهیم که طبق چارجوبها بتوانند تصمیم گیری کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید خلاقیت معلمان را نیز به رسمیت شناخته و به سمت آموزشهای ترکیبی حرکت کنیم گفت: باید نسخههای کرونایی متناسب آموزشی را تولید کنیم.
وی با اشاره به برخی الزامات مدیریت تغییر گفت: گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سندتحول در فرمایشات دیروز رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفت، باید به این مهم توجه کرد.
نویدادهم در ادامه خطاب به مدیران استانی گفت: سنخ سندتحول، مفاهیم اسلامی است و باید مدیریت آن نیز اسلامی باشد. مدیریت دینی یعنی مدیریت صبورانه و توام با شکیبایی. عدالت خواهی، مشارکت پذیری، مثبت اندیشی، مقبولیت و مشروعیت علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر الزامات مدیریتی برای اجرای تحول است. تحول با بخشنامه رخ نمیدهد و باید باور اتفاق بیفتد.