جشنواره ایران نوشت که امسال با مشارکت بیش از ۱۲۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی، جایگزین نمایشگاه (با قدمت ۷ ساله) شده بود، با استقبال چشم گیری رو به رو شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جشنواره ایران نوشت که امسال با مشارکت بیش از ۱۲۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی، جایگزین نمایشگاه (با قدمت ۷ ساله) شده بود، با استقبال چشم گیری رو به رو شد.
بنا بر اعلام یقینی (دبیر جشنواره ایران نوشت) علاوه بر ۱۰۰۰ فروشگاه نوشت افزار محلی و ۴ فروشگاه اینترنتی، ۲۰ فروشگاه تخصصی نیز در این جریان سهیم شدند؛ در این میان بیش از ۵۰,۰۰۰ خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.
وی ادامه داد: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید، اما سامانه اطلاع رسانی عرضه کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که در www.irannevesht.ir فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به تدریج اطلاعات آن تکمیلتر و نقاط عرضه بیشتری به آن اضافه خواهد شد و به روز رسانی میگردد.
طبق گفته مدیرعامل مجمع ایران نوشت، در حوزه خودکار، ماژیک، مداد و پاک کن رشد بسیار خوبی به لحاظ کیفیت، کمیت و تنوع برند رخ داده است. همچنین در حوزه تولید دفتر، امسال از طرحهای مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی و مبارزه با کرونا و ارج نهادن به مقام مدافعان سلامت استقبال قابل توجهی شده است و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) روی جلد دفترها نیز از دیگر نوآوریها و جذابیتهای دفترهای ایرانی بوده است.
یقینی در خصوص میزان مصرف نوشت افزار بیان کرد: «با توجه به بررسیهای میدانی ۴ ماه پایانی سال تحصیلی گذشته (۹۹-۹۸) و سال تحصیلی جدید، نیاز به نوشت افزار و مصرف در اقلامی مانند دفتر، مداد، تراش، پاککن و سایر محصولات اصلی نوشت افزار نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه به دلیل افزایش تکالیف و تمارین برای جبران کمبود فضای آموزشی حضوری مدارس، بعضا با افزایش مصرف در محصولات مذکور نیز مواجه شده ایم. در نتیجه جریان تولید و مصرف نوشت افزار که در سالهای گذشته در شهریورماه به اوج میرسید، به یک روند مستمر و تدریجی در طول سال تبدیل خواهد شد.»
یقینی در پایان گفت: توجه به محتوای بومی و ایرانی که همواره دغدغه تولیدکنندهها و خانوادهها بوده نیز با پیگیری جدیتر و فعال شدن کانونهای محتوا و کاراکتر ایرانی، با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی با همان انگیزه این چند سال گذشته که سبب رشد و نمو چشم گیری در این صنعت بوده است، با همه تلاش خود در جهت رشد کیفیت و تنوع و «تولید محصولات بدون مشابه داخلی» به پیش میروند.