معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سومین پویش از مجموعه پویشهای سه گانه مدیریت شهری را با عنوان «ماسک میزنیم» برای کمک به حفظ جان شهروندان در تابلوهای شهری اکران کردیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر جوادی یگانه از راه اندازی پویش جدید مدیریت شهری تحت عنوان «ماسک بزنیم» به منظور مقابله با موج جدید شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت:ما با پویشهای «خانه بمانیم» در نوروز سال ۹۹ و پس از آن با راه اندازی پویش فرهنگی- آموزشی «فاصله گذاری اجتماعی» یا «دوری و دوستی» که گوشزد کردن لزوم رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری بود از طریق انتشار حداکثری تولیدات در رسانههای اجتماعی وسازههای تبلیغات شهری از مردم خواستیم تا ستاد ملی کرونا و کادر بهداشت و درمان را در قطع زنجیره ابتلا به این بیماری یاری رسانند.
وی ادامه داد: اکران طرحهای پویش "ماسک میزنیم " از حدود ۱۰ روز قبل، همزمان با شروع موج جدیدی از شیوع بیماری کرونا آغاز شده است و با همکاری سازمان زیباسازی در ۳۵۵ نقطه از شهر تهران به نمایش در آمده است که شامل ۱۰۰ عرشه پل و بیش از ۲۵۰ پرتابل و بیلبورد شهری میشود.
جوادی یگانه افزود: در طول مدت شیوع ویروس کرونا به دنبال تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور رساندن پیامهای پیشگیرانه و خود مراقبتی به شهروندان، تلاش کردیم تا با همکاری جمعی از بهترین طراحان، کاریکاتوریستها، گرافیستها، تولیدکنندگان انیمیشن و..، انواع محصولات رسانهای و ترویجی را تولید و در دسترس شهروندان قرار دهیم تا ضمن حساس سازی به انتقال پیام و هشدارها در خصوص راههای قطع زنجیره ابتلاء به کرونا کمک کرده باشیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین در مدت زمان هشت ماه گذشته با کمک گرافیستهای مطرح کشور توانستیم طرحهای گرافیکی جذاب و پرمحتوایی را با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب تابلوهای شهری به کوچه ها، خیابانها و اتوبانهای شهرمان بیاوریم که در این رابطه از کمکهای سازمان زیباسازی تهران در اکرانهای شهری نیز بسیار تشکر میکنم.
به گفته وی در پویش " خانه بمانیم " بیش از ۵۰ مورد پوستر، موشن، اینفو و در پویش «فاصله گذاری اجتماعی» بیش از ۲۰۰ تابلوی شهری به طرحهای ماسک اختصاص یافت و مجموعه تولیداتی نیز در بستر فضای مجازی به نمایش درآمد. جوادی یگانه، وزارت آموزش و پرورش و خانه سینما را از جمله دستگاههای دیگری عنوان کرد که در آگاهی بخشی نسبت به قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا یاریگر اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران بوده اند.
وی اظهار کرد:وزارت آموزش و پرورش با قرار دادن طرحهای پویش «ماسک بزنیم» در سامانه شاد، سهم ارزندهای در آگاه سازی کودکان و نوجوانان تهرانی و والدین شان از این پویش داشته است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه خانه سینما نیز در جلب مشارکت جامعه هنری کشور نسبت به آگاه سازی افکار عمومی برای کاهش روند شیوع بیماری کرونا، تاثیرگذاراست، متذکر شد:خانه سینما با فراخوان هنرمندان و بازگیران تلویزیون و سینما و انتشار تولیدات مرتبط با کرونا در صفحات مجازی این گروه و همچنین دعوت هنرمندان برای رعایت اصول خود مراقبتی، همکاری بسیار خوبی با ما در تحقق اهداف پویشهای سه گانه مبارزه با کرونا داشته است.
وی در ادامه افزود: از سال گذشته با توجه به درپیش بودن مراسمهایی نظیر چهارشنبه سوری، سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و سیزده بدر از ظرفیت هنرمندان برای تولید محتواهای مختلف برای تشویق شهرندان برای ماندن در خانه، بهرهمند شدیم.
جوادی یگانه خاطرنشان کرد: میزان موفقیت پویشهای سه گانه اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران و اکرانهای شهری آن به اندازهای بوده است که از استانها و کلان شهرهای دیگر نیز درخواستهایی برای برخورداری از طرحهای مورداشاره به معاونت اجتماعی شهرداری تهران ارسال شد و ما نیز استقبال کرده وطرحها و تولیدات را در اختیارشان قرار دادیم تا این فرهنگ سازی به صورت جمعی و در تمامی مناطق کشور باشد.