معاون آموزش ابتدایی گفت: شیوه نامهای تهیه شده که به معلمان کمک میکند یکی از مدلهای یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیتها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.
رضوان حکیم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: برای برنامه آموزشی معلمان محتوای دروس مختلف تحصیلی آماده و در شبکه شاد بارگذاری شده است.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: شیوه نامهای تهیه شده که به معلمان کمک میکند یکی از مدلهای یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیتها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: معلمان به منظور استفاده مناسب از زمان میتوانند از روشهای یادگیری معکوس و ظرفیت تلویزیونی استفاده کنند یا در مواقعی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، معلم میتواند به خانوادهها اعلام کند که به طور مثال تدریس حضوری را در کلاس و بررسی تکالیف و تمرین را در بستر شاد انجام میدهد و یا برعکس از مدل تدریس در شبکه شاد و کلاس حضوری را برای رفع تکلیف و اشکالات اعلام کند.
وی بیان کرد: معلم باید مدل آموزش خود را به اطلاع خانوادهها برساند، همچنین اعلام شود تا اگر معلمان از بسترهای مختلف ترکیبی برای آموزش استفاده میکنند، نیازی به دوباره کاری وجود نداشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی همچنین تاکید کرد:خانوادهها باید انتظارات خود را متناسب با مدل یادگیری معلم تنظیم کنند و اگر معلم آموزش حضوری ارائه میدهد و خانواده فرزند را به مدرسه نمیفرستد، باید از بسترهای دیگر برای آموزش استفاده کنند و از بحث تکرار و تمرین در فضای شاد بهرهمند شوند.
حکیم زاده گفت: با توجه به اینکه محتوا و آموزش تلویزیونی وجود دارد، معلم به واسطه این مدل یادگیری درصورت تنظیم مناسب برنامه میتواند از زمان در دسترس به نحو بهینه استفاده کند