کد خبر:۸۹۷۹۹۷
یاداشت نوبخت به مناسبت روز حمل و نقل/

امیدوارم مسولان برای تردد از مترو استفاده کنند تا با سیستم حمل و نقل آشنا شوند

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران نوشت: امیداست مقامات لشکری و کشوری نیز به عنوان «خادمین مردم» در طی سال با انتخاب مترو برای تردد در سفر‌های شهری خود از نزدیک با سیستم حمل و نقل بیشتر آشنا شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت در یادداشتی به مناسبت روز حمل و نقل نوشت: این روز‌ها همه گیری ویروس کرونا چالش بزرگی را برای حمل و نقل عمومی جهان ایجاد کرد که موجب کاهش بیش از حد عرضه و تقاضا شده و بیش از هر چیز چهره حمل‌ونقل عمومی را تغییر داده است.

مترو قابلیت جابه‌جایی مسافران زیادی را دارد یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مترو، جدا بودن آن از سایر مسیر‌های شهری است به این ترتیب ترافیک مسافران مترو با ترافیک شهری گره نمی‌خورد و در حقیقت مترو باری را از دوش خیابان‌های شهر بر می‌دارد و در زیر زمین حرکت می‌کند. به دلیل حجم بالای مسافری که با مترو جابه‌جا می‌شود، مترو پایه سیستم حمل‌ونقل شهری در شهر‌های بزرگ قرار گرفته ونقش ستون فقرات را برای سایر سیستم‌های حمل‌ونقلی مانند اتوبوس و تاکسی ایفا می‌کند. اما با شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی بر فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید دارند، اما نباید فراموش کنیم که فلسفه حمل‌ونقل عمومی اساسا نقطه مقابل آن است. با این‌حال ما در متروی تهران وحومه برای تحقق چنین هدفی با استفاده از تمامی ظرفیت و خدمات رسانی بی وقفه تلاش می‌کنیم، اما به دلیل تحریم‌ها و نبود منابع مالی زیرساخت‌های کافی برای اجرایی‌شدن صد درصدی چنین تصمیمی بیش از این عملا وجود ندارد.

در نه ماه گذشته همکارانم در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچون بخش‌های بهداشتی و درمانی در خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان در شهر زیر زمینی تلاش کرد اگرچه با کاهش چشمگیر مسافری که داشت اما. برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، قطار‌های متروی تهران و حومه را از همان ابتدا حداقل روزانه سه بار، در سیستم مکانیزه "مترو واش" نظافت و ضدعفونی می‌شوند، پایانه ها، تمامی ایستگاه‌ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی ها، پله‌های ثابت، صندلی‌ها و تمامی گیت‌ها و دستگاه‌های شارژ بلیت مسافری روزانه در چند نوبت، نظافت و ضدعفونی می‌شوند، امکان خرید بلیت‌های تک سفره و شارژ کارت بلیت الکترونیک مترو واتوبوس به صورت بر خط از طریق سامانه یا "اپلیکیشن تهران من" نیز فراهم شد همچنین سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط دو از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه درخطوط ۱و ۴ سه و نیم دقیقه و در خط ۳ از هفت دقیقه به شش دقیقه کاهش یافته است. تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات رسانی را ارائه دهیم چرا که این روز‌ها بسیاری از شهروندان سفر درون شهری خود را با هر وسیله‌ای که آغاز کنند، بالاخره در یک مرحله از مترو استفاده می‌کنند. شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با خدمات رسانی بی وقفه در ایام کرونا، تلاش دارد تا گام‌های موثر و بزرگی درجهت رفع این بحران بردارد.

در این روز‌های سخت از یک سو درگیر مطالبات معوقه خود از دولت هستیم و از سوی دیگر باید بار اضافه‌ای را برای محقق کردن پروتکل‌های بهداشتی بر دوش می‌کشیم اگرچه با همراهی و همدلی همکارانم در تمامی بخش‌های شرکت بهره برداری مترو با حداکثر ظرفیت ناوگان توانسته ایم خدمات رسانی مناسبی را ارائه دهیم، اما امیدواریم که با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های نهفته در بخش حمل ونقل با همدلی و همیاری دولت بیش از گذشته کارنامه درخشان و خدمات ارزنده‌ای را برای هموطنان عزیزمان ارائه نماییم.

امیداست مقامات لشکری و کشوری نیز به عنوان "خادمین مردم" در طی سال با انتخاب مترو برای تردد در سفر‌های شهری خود از نزدیک با سیستم حمل و نقل بیشتر آشنا شوند و این فرصت را غنمیمت شمرده و دعوت می‌کنیم در روز حمل و نقل میهمان شهر زیر زمینی (مترو) باشند.

در پایان ازخدمات رسانی بی وقفه همکاران گرامی در ناوگان خستگی ناپذیر متروی تهران و حومه قدردانی می‌کنم؛ و یادی می‌کنم از تمامی در گذشتگان بخش حمل ونقل بخصوص همکارانم که در این راه از جان خود گذشتند تا چرخ متروی تهران بی وقفه بچرخد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار