مدیرکل ساخت روسازی راه آهن ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مسئولین این شرکت در خصوص روند تامین ریل طرحهای توسعه ریلی مختلف کشور گفتگو کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی صیدگر مدیرکل ساخت روسازی راه آهن ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مسئولین این شرکت در مورد روند تامین ریل طرحهای توسعه ریلی مختلف کشور گفتگو کرد.
وی به طرحهای توسعه راه آهن کشور از جمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند اشاره کرد و گفت: این طرحها در مرحله روسازی هستند و سایر طرحها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.
وی افزود: سیاست نظام در سالهای اخیر تاکید بیشتری بر توسعه شبکه ریلی داشته که با توجه به مزیتهای آن، تلاش میکنیم تمام امکانات مان را به کار بگیریم تا در این حوزه موفقتر از قبل باشیم.
صیدگر اظهار داشت: ریل که توسط ذوب آهن اصفهان تولید میشود مهمترین عنصر راه آهن در بخش روسازی است و لذا تامین به موقع ریل با کیفیت موجب اجرای به موقع پروژهها میشود. برای رسیدن به این مقصود از تمام ظرفیتهای مهندسی، فنی و اجرایی بهره میگیریم تا ریل به موقع به پروژهها برسد.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تجربیاتی که از دهه ۷۰ با تلاشهای مختلف در جهت تولید ریل کسب نمود، موفق شد در سال ۱۳۹۷ به تولید انبوه این محصول با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای جهانی دست پیدا کند.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن افزود: تجهیزات آزمایشگاهی و تستهای روی خط که برای تولید ریل هم اکنون در ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است و اطمینان را به خریدار میدهد که این محصول به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن همه شرایط لازم را داراست.
وی افزود: این موفقیت تنها حاصل نصب آن تجهیزات نیست، بلکه دانش فنی ذوب آهن اصفهان که به مرور شکل گرفته و برای تولید ریل ارتقاء پیدا کرده است و همچنین ارتقاء دانش دستگاههای استفاده کننده از ریل و تعامل آنها موجب شد که در نهایت ریل در کشور تولید شود.
صیدگر گفت: خوشبختانه اراده قاطعی در سالهای گذشته در ذوب آهن اصفهان و دستگاههای استفاده کننده برای تولید و استفاده از ریل داخلی شکل گرفت و این اراده به طور تمام و کمال هم اکنون در قالب تولید ریل و توسعه خطوط ریل متجلی شده است.
وی افزود: سهولت دسترسی، صرفه جویی در هزینههای ارزی، غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم و موارد دیگر از مزایای تولید ریل و استفاده از ریل ملی است، ضمن این که این امر، موجب رشد صنعت و خودکفایی کشور شده است.