به دنبال طرح برخی سوالات از سوی شهروندان در دیدار مسئولان یا از طریق رسانهها در خصوص عدم دریافت بسته حمایت معیشتی کرونایی به رغم داشتن شرایط، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به دنبال طرح برخی سوالات از سوی شهروندان در دیدار مسئولان یا از طریق رسانهها در خصوص عدم دریافت بسته حمایت معیشتی کرونایی به رغم داشتن شرایط، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: در موضوع بسته معیشتی اعم از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا یا طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئول شناسایی مشمولان است و پرداخت برعهده این وزارتخانه نیست. از اهالی رسانه درخواست میشود نسبت به اطلاع رسانی وظایف تفکیک شده هر دستگاه در موضوع بسته حمایت معیشتی کرونایی به نحو مقتضی اقدام کنند تا فرایند پیگیری شهروندان از دستگاههای مربوطه تسهیل شود.
این اطلاعیه میافزاید: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده؛ فرایند شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی بر اساس دادههای تجمیع شده پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت میگیرد که از تجمیع بیش از ۵۰ منبع دادهای معتبر در کشور تشکیل شده است، از این رو امکان بروز خطا در شناسایی افراد بسیار اندک است.
بر اساس اطلاعیه مذکور؛ برای راستی آزمایی این فرایند، جلب اعتماد و اطمینان بخشی به مردم کشورمان و شفافیت بیشتر که محور اصلی همه فعالیتهای این وزارتخانه است، رسانهها میتوانند ۱۰ کدملی شهروندانی که به هر شکل اعلام کرده اند واجد هستند، اما بسته حمایت معیشتی کرونایی را دریافت نمیکنند به رابط این مرکز با آن رسانه ارسال کنند تا پس از بررسی، علت عدم مشمول بودن افراد، در کوتاهترین زمان ممکن اعلام شود. همچنین این مرکز آمادگی دارد در نشستی با نمایندگان رسانهها نسبت به فرایند شناسایی مشمولان اقدام کند.