وزیر راه و شهرسازی گفت: مجلس شرایط تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی سازمان راهداری را فراهم کند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال علی بابایی کارنامی درباره علت عدم برنامه ریزی مناسب درباره ساماندهی نیروی انسانی و بی توجهی به نیروهای قراردادی در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این سوال بیشتر درباره تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است.
وی بیان کرد: مجموع نیروی انسانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای حدود ۲۰ هزار نفر هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان نیروهای شرکتی یا حجمی و قراردادی هستند که با حضور شبانه روزی در راههای کشور روزگار سخت و طاقت فرسایی را پشت سر میگذارند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نیروها مسئول بهره برداری و نگهداری از راههای سطح کشور هستند که ۳۵ هزار کیلومتر از این راهها، راههای شریانی است و دهها میلیون تن بار از این راهها عبور میکند و این افراد در مسیر بهره برداری از حدود ۳۰۰ هزار پل و همچنین تونلهای بسیار زیادی هستند و زحمات زیادی میکشند.
اسلامی تاکید کرد: کارکنان راهداری یک کار حاکمیتی بزرگ انجام میدهند، اما به موجب قوانین و مقررات و به ویژه بعد از ادغام وزارتخانه، سازمان راهداری دچار مشکلات زیادی شده است.
وی افزود: کارکنان راهداری دارای تخصصهای متنوع و گوناگونی هستند و ما نیازمند کمک مجلس هستیم که کارکنان راهداری را از شغل تصدیگری خارج کنیم و شرایطی فراهم شود تا بتوانیم با آنان قرارداد مستقیم منعقد کنیم و این افراد متناسب با میزان فعالیتهای خود حقوق و مزایا دریافت کنند.
وی گفت: کار راهداری یک کار تخصصی و حاکمیتی است و یک کار تصدیگری نیست و باید در وهله اول این کار را قابل اندازه گیری کرد تا بتوانم آن را پیمان سپاری کرد.
وی تصریح کرد: ما امروز از حدود ۲۰ هزار کیلومتر که باید در راهها بهسازی میکردیم، حدود ۱۰ هزار کیلومتر را علیرغم محدودیتهای اعتباری بهسازی کردیم و بنده از نمایندگان استدعا میکنم شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم نیروهای راهداری را تعیین تکلیف کنیم.
وی بیان کرد: ما باید امید و انگیزه خدمت را برای نیروهای خود فراهم کنیم و نباید امنیت شغلی آنان در خطر باشد تا آنان بتوانند انتظارات لازم در حیطه کاری خود به درستی انجام دهند.
وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: تبدیل وضعیت نیروهای حوزه راهداری یک بار در دوره قبل تصویب، اما نهایتا در هیئت تطبیق ملغی شد.
اسلامی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که از مجلس مجوز بگیریم تا فرآیند جذب نیروی انسانی در حوزه راهداری عملیاتی شود و افراد متخصص و کاردان در این حوزه تبدیل وضعیت شوند.
وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات راهداری اظهار داشت: ما با کمبود ماشین آلات مرتبط برای نگهداری راهها مواجه هستیم و نیازمند آنیم که مجلس حمایتهای لازم را در این زمینه انجام دهد.
وی گفت: بیش از ۶۰ درصد ماشین آلات ما فرسوده هستند و نیاز به جایگزینی دارند و ما نیاز داریم به صورت عاجل، تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری را در دستور کار قرار دهیم.
با سلام و خسته نباشید بنده نیروی شرکتی راهداری استان البرز هستم ....
چرا بخشنامه برای نیروهای شرکتی راهداری ابلاغ نشد
گفتن اونایی ک ایثار گری دارن تغییر وضعیت میشن...
چرا کسی پیگیر نیست...
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
چرا بخشنامه برای نیروهای شرکتی راهداری ابلاغ نشد
گفتن اونایی ک ایثار گری دارن تغییر وضعیت میشن...
چرا کسی پیگیر نیست...