کد خبر:۹۰۵۲۹۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:

اعلام نحوه بازگشایی مدارس/ والدین موظف به رعایت مصوبات هستند

حکیم‌زاده درباره چگونگی بازگشایی مدارس و موضوع اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان در کلاس‌ها سخن گفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم‌زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه " گفتگوی اجتماعی " درباره بازگشایی مدارس در مناطق رنگی کرونایی گفت: زمانی که درباره ناکارآمد بودن روش‌های آموزش از راه دور سخن می‌گوییم، به هیچ وجه قصد نادیده گرفتن تلاش‌های معلمان و افراد دخیل در آموزش کشور نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه کودکان و شرایط سنی آن‌ها به ویژه پایه اولی و دومی‌ها به گونه‌ای است که حتی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها هم نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری و معلمان در کلاس درس شود. درواقع آموزش مهارت‌های پایه‌ای با تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزانی که هیچ تصور و درکی از فضای مدرسه و معلم ندارند و در حساس‌ترین نقطه سنی و تحصیلی قرار دارند، بسیار دشوار است.

معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به این ضرورت و با استناد به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش حضوری در شهر‌های زرد و آبی برای پایه‌های اول و دوم، در گروه‌های کوچک و کمتر از ۱۰ نفر برگزار خواهد شد. در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کلاس‌ها کم است حتما آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

حکیم‌زاده در پاسخ به سوال مجری رادیو گفتگو مبنی بر این که آیا حضور دانش آموزان اجباری خواهد بود، عنوان کرد: مقرر شد شورای مدرسه درباره چگونگی تقسیم بندی، نحوه حضور و میزان نیاز به حضور دانش آموزان تصمیم گیری کند و معلم کلاس تشخیص می‌دهد که چه تعداد دانش آموز باید به صورت حضوری شرکت کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که والدین در شورای مدرسه نماینده دارند، موظف به تمکین از تصمیمات شورا خواهند بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به دستاورد‌های آموزش مجازی، اظهار کرد: غنی سازی منابع یادگیری، تنوع بخشی به محیط آموزش و توانمندسازی معلمان در استفاده از فناوری‌های جدید برای ارتقای یادگیری دانش آموزان از مهمترین نتایج بهره مندی از آموزش مجازی است که پس از پایان دوران پاندومی باید مورد استفاده قرار گیرد.

حکیم‌زاده، گسترش شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطمئنا این روند ادامه خواهد یافت و آموزش و پرورش در دوره پساکرونا با دوره پیش از پاندمی و زمان فعلی متفاوت خواهد بود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش رویکرد آموزش و پرورش برای سال‌های آینده استفاده ترکیبی از مدل آموزشی حضوری و مجازی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش، آسیب بزرگ آموزش مجازی را تحت شعاع قرار گرفتن مقوله تربیت دانست و اظهار کرد: گرچه می‌توان برخی از مفاهیم درسی را از راه فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داد، اما رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباط با دیگران مانند دوست یابی آموزش حضوری و تعامل با دیگران در محیط مدرسه را می‌طلبد.

حکیم‌زاده به پژوهش‌های مختلف در زمینه ضرورت آموزش حضوری برای کودکان پایه‌های اول اشاره کرد و گفت: کشور‌های پیشرفته بر اساس همین تحقیقات، اجازه بازگشایی مدارس، حتی با وجود بالا بودن آمار مبتلایان را صادر کرده‌اند. از این رو امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری خانواده‌ها به زودی شاهد حضور همه دانش آموزان در مدارس باشیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار