مدیرعامل هسته فناوری ری گفت: ایده اولیه این شرکت استفاده از المانهای سنتی در لباس و زیورآلات بود و تاکنون برای محصولات خود در بازارهای بینالمللی نیز مشتریانی پیدا کردهایم.
مریم شاه زئی پور، مدیرعامل هسته فناوری ری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ایده اولیه این شرکت، اظهار کرد: چندین سال است که در حوزه مد و لباس سنتی اقوام مختلف کار میکردیم و کم کم این فعالیت را به سمت استفاده از المانهای سنتی در لباس و ساخت انواع ابزارهای پوششی سوق دادیم.
شاه زئی پور با بیان اینکه به دنبال مدرنیزه کردن المانهای سنتی لباس بودیم، افزود: در اولین اقدام، ایده پردازی کردیم و براساس آن گلدوزیهایی را به صورت زیورآلات درآوردیم و به اقتضای بازار هدف و مسائل اقتصادی، کار را توسعه دادیم.
مدیرعامل هسته فناور ری را افزود: در این چند سال فعالیت هسته ری را، مشتریانی برای مجموعه پیدا کرده ایم که طرفدار کار هنری سنتی هستند و آنان کار ما را به دیگران هم معرفی میکنند.
او توضیح داد: با تبلیغات کار در صفحههای مجازی مشتریانی از کشورهای دیگر هم پیدا کردیم. مثلا دو سال پیاپی در یک نمایشگاه لباس در انگلیس شرکت کردیم که منجر به عرضه محصولاتمان به افراد ساکن در خارج از کشور شد.
شاه زئی پور با بیان اینکه شیوع کرونا باعث کاهش تولید در شرکت ری را شده است، افزود: در این شرایط اگر تولید میکردیم، محصولات فروش نمیرفت و به مشکل برمی خوردیم، به همین دلیل در دوره کرونا در دورههای تخصصی در حوزه تولید لباس شرکت کردم و ایده پردازی برای کارهای جدید تولیدی انجام دادم. در چند ماه آینده میتوانیم نمونه محصولات جدید را در نمایشگاهها عرضه کنیم.
وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا در شرکت ری حدود ۳۰ نفر اشتغال داشتند که گاهی بیشتر هم میشد؛ اما به دلیل شیوع کرونا اکنون تعداد این افراد بسیار کمتر شده است.
این کارآفرین گلستانی خاطرنشان کرد: با این حال ما از شرایط کرونایی استفاده کردیم و برنامه ریزی برای آینده انجام دادیم.