به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از راشاتودی، با بسته ماندن کانال سوئز به علت گیر کردن یک کشتی عظیم کانتینربر در آن، هزینه حملونقل دریایی کالا به شدت در حال رشد است و شرکتهای لجستیکی مجبور شدهاند مسیرهای جایگزینی برای این آبراه حیاتی پیدا کنند.
قیمت حملونقل دریایی یک کانتینر بار خشک با حجم ۶۷.۷ متر مکعب در حال حاضر به ۸ هزار دلار رسیده است که این ۴ برابر قیمت سال گذشته است.
اگر این راهآب ۱۹۳ کیلومتری برای چند هفته دیگر بسته بماند، تمام نفتکشهایی که نفت خام و سوخت خاورمیانه را به اروپا منتقل میکردند باید از پایین دماغه «آرزوی خوب» آفریقای جنوبی عبور کنند که این مسیر ۱۰ هزار کیلومتر طولانیتر بوده و هر محموله حداقل ۳۰۰ هزار دلار هزینه برخواهد داشت.