به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۲۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
به طور کلی ۷/۸ میلیون پست در تلگرام، ۷/۵ میلیون پست در اینستاگرام و ۹/۲ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۱۲۴/۹ هزار پست در تلگرام، ۱۰۱/۸ هزار پست در اینستاگرام و ۷۰۴/۳ هزار محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزدهای احتمالی تولید شده که بیشترین تولید محتوا در توییتر پیرامون سعید جلیلی است. در این هفته در دو روز متوالی نام سعید جلیلی و هشتگهای حمایتی از وی برای کاندید شدن در انتخابات ترند توییتر شد. همین امر سبب شد وی در صدر تولید محتوای توییتری و برترین کاندید احتمالی در کل فضای مجازی قرار گیرد. همچنین در این هفته ابراهیم رئیسی در اینستاگرام همواره در صدر محتوای انتخاباتی بوده است.
محمود احمدی نژاد بیشترین تولید محتوا در تلگرام را به خود اختصاص داده است. بررسیها نشان میدهد فعالیت موافقان و مخالفان احمدی نژاد در تلگرام و نشر اخبار و مصاحبههای وی در این بستر بیشتر از توییتر و اینستاگرام است.
نکته قابل توجه حضور محسن رضایی در جمع ۵ کاندید احتمالی برتر انتخابات ۱۴۰۰ میباشد..