به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در آیین رونمایی از کتابهای «احکام فضای مجازی»، «احکام شرعیه بیماری همه گیری کرونا» و «ره توشه سرباز» با بیان اینکه مردم ایران خط ولایت را به خوبی شناختند و آن را استمرار بخشیدند، تصریح کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال حکومتی به خواست مردم و با رهبری فقیه جامع الشرایط در ایران شکل گرفت؛ مردم ما در طول انقلاب به خصوص در انتقال رهبری به رهبری بعد از امام (ره) خیلی خوب عمل کردند، پای کار آمدند و توانستند حاکمیت و رهبری را بعد از امام خمینی (ره) استمرار ببخشند.
وی با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است و نه دین مردم سالار، بیان کرد: در ایران اسلامی چهار انتخابات پیش بینی شده است که مردم باید به میدان بیایند و اسلام و جمهوری را در کنار هم تداوم ببخشند. مردم سالاری دینی یعنی باید دین حاکم باشد و دولت زمینه حاکمیت دینی را فراهم کند و مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که احکام الله را پیاده کنند. باید شخصی را انتخاب کنند که زمینه ساز حیات طیبه باشد و بتواند سلامت زندگی مردم در دنیا و آخرت را تامین کند.
حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه فقه در اسلام پویاست و در همه عصرها توان پاسخگویی به مسائل را دارد، گفت: امام صادق (ع) میفرماید:" حلال و حرام محمد (ص) ابدی است و مردم نمیتوانند حلال و حرام را جابه جا کنند". رای مردم باید زمینه ساز اجرای احکام الهی شود.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) با تاکید بر اینکه در عصر غیبت اجتهاد تضمین کننده اسلام و امامت است ادامه داد: امامت تضمین کننده تداوم نبوت و ولایت فقیه تداوم بخش امامت و نبوت است.
وی افزود: فقه پویا باید با توجه به وسعت جامعه به تمام مسائل پاسخگو باشد و خوشبختانه شیعه این ظرفیت را دارد و پاسخگوست.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظلهالعالی) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیات قرآن مبین این واقعیت است که انبیا نسبت به میراث بعد از خود نگران بودند؛ قرآن نقل میکند که حضرت ابراهیم (ع)، حضرت یعقوب (ع) و... نگران میراث خود بودهاند، اما پیامبر اسلام (ص) بیش از همه نگران بودند.
وی در پایان روایتی از پیامبر اکرم (ص) که میفرماید: یهود بعد از موسی ۷۱ و نصاری ۷۲ فرقه شد و امت من ۷۳ فرقه خواهد شد و فرمودند «کلهم فی النار الا واحده» را تبیین و تشریح کرد.