به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید باقری درباره وضعیت تولید خودرو در مجموعه سایپا و روند تحویل خودرو به مردم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا اواخر خردادماه حدود ۱۰۰ هزار خودرو توسط سایپا فاکتور شده، که این عدد در مقایسه با سال گذشته نشان میدهد روند تخصیص خودرو به مردم حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته تحویل خودروهای فروخته شده در سال ۹۸ تا مهرماه سال ۹۹ طول کشید که به منزله ۷ ماه تاخیر در تحویل خودروها به دلیل مشکلات ناشی از تحریمها بود، اما در سال جاری با برنامه ریزیهای مدون در حوزه تولید و فروش، به جز یک محصول، تمام خودروهای سال ۹۹ تا خردادماه تخصیص یافته و فاکتور شده است.
قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه مهمترین دلیلی که باعث شد تاخیر در تحویل خودروها در سال ۹۸ به اوج خود برسد و سال ۹۹ هم ادامه پیدا کند، شرایط سخت و دشوار تحریم بود، تصریح کرد: ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر تاخیرهای گذشته باید اعلام کرد که گروه خودروسازی سایپا موفق شد خردادماه سال جاری به تمام تعهدات سال ۹۹ خود عمل کند و تنها یک مدل خودرو باقی مانده که به علت مشکلات موجود در رنگ آمیزی خودرو معوق شده است.
وی گفت: تخصیص خودروهای سایپا روند رو به بهبودی در پیش گرفته و حتی توانسته ایم برخی از خودروهای تعهد شده خردادماه سال جاری مانند تیبا ۲ را به روز به مردم تحویل دهیم که این امر نشان دهنده آن است که برنامه ریزی تامین قطعات، تولید محصولات و عرضه خودروها در گروه خودروسازی سایپا شرایط خوبی دارد.
باقری با تاکید بر اینکه شرایط ناشی از تحریم و تلاش برای بی اثر کردن این اقدام ظالمانه، منجر به دستاوردهایی در صنعت خودرو به ویژه گروه خودروسازی سایپا شد، افزود: دستاوردهای ناشی از این تلاشها منجر به تولد "سایپای نوین" شد، چرا که توانستیم در زمان تحریم خودروی پراید را از خط تولید خارج کنیم، شاهین را طراحی و عرضه کنیم، خودروهای کوییک. اس و ساینا. اس را وارد بازار کنیم و در زمینه عمل به تعهدات معوق ناشی از تحریم نیز با برنامه ریزی مدون به شرایط مناسب تری برسیم.