به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تبدیل ایده به محصول یکی از الزامات برای تجاریشدن تولیدات نوآورانه و فناورانه در کشور است. ایجاد بازار داخلی برای آن هم میتواند این فرآیند را تثبیت و ارزشآفرین کند. اما یافتن بازار جهانی برای شرکتها اقدامی اثرگذار در ثبت برندهای ایرانی در جهان باشد.
کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات شرکتهای دانشبنیان در سال ۹۳ راهاندازی و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالاها و همچنین آموزش و مشاوره شرکتها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکتهای دانشبنیان است. این کریدور تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ خدمت برای راهیافتن محصولات دانشبنیان و خلاق ایرانی به بازارهای جهانی ارائه کرده است.
در حال حاضر این مجموعه توانسته یک هزار و ۹۶۰ شرکت را برای دریافت خدمات توسعه بازار جهانی ترغیب کند. در این مجموعه سعی بر آن است تا با شناسایی و ارزیابی شرکتهای خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش در جهت توسعه توان صادراتی شرکتها ارائه شود.
در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، اقدام به حمایت از خدمات این کریدور کرده و این امکان را فراهم آورده است تا صادرات شرکتها از طریق اینگونه خدمات شتاب گیرد.
خدمات حمایتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به شرکتهای دانشبنیان، خلاق و واسطههای صادراتی (شرکتهای مدیریت صادرات، پایگاههای صادراتی، کارگزاران تجاری برون مرزی) ارائه میشود.