به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه کنگره صنعت و بازارسازهای نوین در آئین رونمایی از پوستر کنگره و نمایشگاه صنعت و بازارسازهای نوین دکتر حسین پور بشاش رئیس کنگره اظهار داشت: به دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، تحریمها و رکود اقتصادی، بسیاری از صنایع در کشور با مشکل فروش مواجه شدهاند که ما تلاش کردهایم با استفاده از پژوهشهای کاربردی و راهکارهای عملیاتی در زمینه فضای دیجیتال مارکتینگ اقداماتی را جهت کمک به صنایع مختلف و توسعه اشتغال دانش آموختگاه دانشگاهی انجام دهیم.
در ادامه کیانی منش دبیر علمی کنگره با بیان این نکته که فعالان حدود ۱۵ رشته از صنایع کوچک، متوسط و بزرگ به طور کلی از اهداف و مخاطبان در کنگره صنعت و بازارسازهای نوین هستند، گفت: صنایع پزشکی، کشاورزی، معدنی، فلزی و غیرفلزی، صنعت بانک و بیمه، ساختمان و... از جمله رشته صنایع هدف محسوب میشوند.
کامران کیانی منش، رییس دانشگاه عالی انفورماتیک ایران اشاره کرد: برخی از صنایع گامهایی را جهت افزایش فروش خود با استفاده از فضای دیجیتال آغاز کردهاند و برخی از صنایع نیز همچنان به صورت سنتی، تدریجاً به سمت فروشهای آنلاین رفته اند:لذا هدف ما این است که از طریق کنگره، کارگاههای آموزشی و نمایشگاه جنبی این کنگره در حوزه دیجیتال به صورت علمی و عملی کمک کنیم تا صنایع بتوانند در این شرایط رکود اقتصادی، فروش خود را افزایش دهند.
سارا شفیعی، دبیر اجرایی کنگره نیز با اشاره به اینکه نخستین کنگره و نمایشگاه صنعت و بازارسازهای نوین ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: این کنگره به صورت بینالمللی و با حضور فعالانی از صنایع کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اروپایی به صورت مجازی و حضوری برپا خواهد شد.
شروین مسگرها، دبیر کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره با حمایت وزارت خانههای صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی، شرکت شهرکهای صنعتی و سازمانهایی مانند سازمان محیط زیست وتوسط دانشگاه جامع علمی کاربردی انفورماتیک ایران و موسسه آموزش عالی ادیبان در جزیره کیش برگزار میشود.
مرتضی اسلام زاده عضو شورای عالی کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت وبازارسازهای نوین، دستاورد این کنگره را توسعه و رونق تولید، جهش صادرات دانسته و نتیجه آنرا گامی موثر در تبدیل علم به ثروت با اثربخشی ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کردند.