آخرین اخبار:
کد خبر:۹۶۵۶۳۹

خوشخو: وجوه اضافه‌تر از نرخ مصوب به مسافران اربعین عودت داده می‌شود

مدیرکل نظارت بر ایرلاین‌های سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر مسافران بلیت پرواز‌های رفت و برگشت اربعین را گرانتر از ۵ میلیون تومان خریده اند، ایرلاین‌ها ملزم به بازگرداندن مابه التفاوت هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسن خوشخو درباره پرواز‌های اربعین اظهار کرد: هر ساله در مراسم اربعین و پرواز‌های این مراسم، تصمیاتی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اتخاذ می‌شود. امسال هم بر اساس رویه سال‌های گذشته نشستی در ۲۴ شهریور با حضور شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و سازمان حج و زیارت برگزار و مقرر شد نرخ مصوب برای پرواز‌های اربعین در نظر بگیرند که به مردم و ایرلاین‌ها ابلاغ شد.

وی نرخ مصوب تهران-نجف-تهران ۵ و مشهد-نجف-مشهد را ۶ میلیون تومان و مسیر یکطرفه را تهران-نجف ۳.۲ و مشهد-نجف ۴ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد که اگر مسافر، تقاضای پرواز دو طرفه داشت، به آن‌ها بلیت دوطرفه عرضه کنند، اما ممکن است در روز اربعین و فردای آنکه تقاضای زیادی برای برگشت هست، امکان انتقال ۶۰ هزار زائر با پرواز وجود ندارد و نیاز به تعداد پرواز‌های بیشتری دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: برخی تخلفات در ا ین خصوص وجود داشت که تعدادی از عرضه کنندگان و فروشندگان بلیت و شرکت‌های هواپیمایی تخلف کرده اند و به اجبار بلیت یکسره برای مسافران صادر کردند.


وجوه اضافه‌تر از نرخ مصوب به مسافر عودت داده می‌شود


وی ادامه داد: آن دسته از مسافرانی که به هر دلیلی به ایرلاین مراجعه و بلیتی بالاتر از نرخ مصوب به آن‌ها عرضه شده و یا تاریخی مراجعه کرده اند و نتوانسته اند بلیت دوطرفه از ایرلاین بگیرند، می‌توانند در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری شکایت خود را ثبت کرده و ایرلاین‌ها مابه التفاوت را به آن‌ها بازمی گردانند.

خوشخو یادآور شد: سازمان هواپیمایی بر اساس قانون نظارت‌هایی انجام می‌دهد در بررسی‌های میدانی نظارت و رصد می‌کند و در حوزه فروش بلیت‌ها الکترونیکی نظارت داشته و مغایرت‌هایی با قانون را مشاهده کند، ممکن است با استفاده از ابزاری، چون لغو برخی پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی یا تعلیق دفاتر فروش بلیت، اقدام به برخورد کند.


پرونده قضائی برای ایرلاین‌های متخلف تشکیل می‌دهیم


وی تأکید کرد: با تخلفاتی در این روز‌ها روبه رو شده ایم درصددیم تا برای این تخلفات پرونده قضائی تشکیل دهیم. تخلفاتی هم در خصوص فروش بلیت یکطرفه به صورت الزامی داشته ایم. وجوه اضافی دریافتی هم به مسافران مسترد می‌شود.

وی اذعان داشت: امسال مشکلی که وجود دارد، کل ۶۰ هزار نفر باید هوایی منتقل شوند؛ این حجم مسافر را نمی‌توان قطعاً هوایی جابه جا کرد؛ ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی ما برای بازه ۱۰ روزه تعریف شده است؛ آن دسته از مسافرانی که به هر دلیل از سوی ایرلاین‌ها با اهمال روبه رو شوند، قطعاً با برخورد مواجه خواهند شد.


ایرلاین‌ها مجبورند در روز‌های قبل اربعین، خالی برگردند


خوشخو گفت: عمده پرواز‌هایی که رفت دارند، برگشتشان با پرواز خالی انجام می‌شود، اما در روز‌های اربعین ممکن است با افزایش شدید تقاضا مواجه می‌شویم که انتقال آن‌ها در یکی دو روز امکان پذیر نیست و نیاز به سعه صدری داریم تا بتوانیم آن‌ها را جابه جا کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل مرز‌های زمینی باز بود و شرایط باری حضور مردم در مراسم مهیا بود، اما امسال همه زائران مکلف به سفر هوایی هستند؛ دولت عراق هم در روز‌های آخر نزدیک به اربعین اعلام کرد ۶۰ هزار نفر می‌توانند به عراق بروند و این افزایش دو برابری زائران، سبب شد تا با مشکلات و نارسایی‌هایی مواجه شویم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار