آخرین اخبار:
کد خبر:۹۷۲۲۰۳
سازمان راهداری:

۱۰۴ هزار کامیون و ۳۸۰۰ اتوبوس فرسوده در جاده‌ها تردد می‌کنند

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود. البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تأمین اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود، گفت: برای نخستین بار، پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت می‌شود و در این منابع صرفاً برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد.

مداح افزود: در این زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره ۱۸ به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۳ تا ۴ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به برنامه‌ها برای اجرای پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری: حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای از کرونا ۴ هزار میلیارد تومان آسیب دید

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اعلام کرد: خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا ۴۰ هزار میلیارد ریال است که امید می‌رود با بازگشت به شرایط عادی، آسیب‌های اقتصادی جبران شود.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری ۵۰ درصد کاهش یابد.

باقرجوان افزود: در وضعیت معمول، سالانه جابه جایی ۲۰۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان، این رقم محقق نشده است.

وی اظهار داشت: جابه جایی مسافر با رعایت دستورالعمل خالی بودن ۵۰ درصد ظرفیت در حال انجام است که البته تبعات اقتصادی برای شرکت‌ها و رانندگان دارد و گلایه‌ها از لطمه کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن صرفه اقتصادی بسیار گزارش شده است

این مقام مسئول در سازمان راهداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان دریافت خدمات از ناوگان حمل و نقل عمومی، عمدتاً بخش آسیب‌پذیر هستند، افزایش نرخ کرایه‌ها متصور نیست و هزینه‌ها باید از طریق افزایش مسافر جبران شود اما با شیوع کرونا، شمار مسافران کم شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اکنون خدمات رسانی به مسافران با رعایت فاصله گذاری، تهویه در ناوگان و نیز رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن در حال انجام است.

۳۸۰۰ اتوبوس برون شهری فرسوده داریم

وی درباره فرسودگی ناوگان مسافری گفت: اکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قرار است سالانه ۳ هزار دستگاه سواری کرایه، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار