به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شایسته اصل نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه اين تفاهم نامه نشان از توان داخلي كشور است افزود : ما به عنوان بهره بردار برای نوسازی ناوگان متروی تهران به توان دانشمندان عزیز ایرانی اتکا میکنیم.
وی گفت: دانشمندان ما توانستند دانش فنی و دانش بومی ای را پیاده سازی کنند که سالها در ایران خلا آن را داشتیم و آن هم ارتقاء قطارهای DC ما است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه اکنون ۴۲ رام قطار DC در خطوط یک و دو داریم خاطر نشان کرد: سعی میکنیم این قطارها را با کمک دوستان دانشگاهی از مدل الکترومکانیکی فعلی به مدل الکترونیک قدرتمند جدید که به اسم "چاپر" معروف است تبدیل کنیم. در این رویکرد نیاز به تغییر الکتروموتور وجود ندارد، ولی باعث بهرهوری در انرژی میشود و هزینههای نت شرکت بهره برداری کاهش و قابلیت اطمینان افزایش پیدا میکند .
شایسته اصل ادامه داد: سیستمهای ما سنکرون میشود و امروز با کمک جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت یک تفاهمنامه سه جانبه بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که تامین کننده منابع است و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح و شرکت بهره برداری متروی تهران به عنوان بهره بردار و ناظر بر کیفیت خدمات امضاء شد.
وی تصریح کرد براساس این تفاهم نامه یک نمونه را انجام میدهیم، به امید خدا اگر با موفقیت انجام شود مابقی قطارهای DC را ارتقاء می دهیم و این میتواند کمک کند که این قطارها بین ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر در ناوگان به خوبی ارائه خدمت کنند.
وی در خصوص زمان انجام این پروژه هم گفت: حدود سه ماه برای انجام این پروژه دیده شده است اما در عمل باید ببینیم شرایط به چه شکل رقم میخورد.