به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کشور ما شرایط خاصی دارد، بیش از ۹۰ درصد جا به جایی و حمل و نقل تجاری ما اعم از بار به صورت زمینی انجام میشود و اهمیت ویژهای دارد.
وی گفت: در بحث حمل و نقل عمومی بر در طول ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۰ میلیون تردد داشتیم. بیش از ۳۲ درصد از ناوگان عمومی بار ما در سن فرسودگی هستند، با مشکلاتی از جمله گرانی لاستیک و قطعات و کیفیت پایین هم روبرو هستیم همه اینها باعث شده در ۹ ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه تعداد تصادفات و جانباختگانمان افزایش چشمگیری داشته باشد.
به گفته سردار حسینی، برای حل این مساله باید یک اقدام جدی رخ دهد و سازمان متولی نوسازی ناوگان عمومی کار خود را سرعت دهد همچنین حمایتها باید انجام شود تا ایمنی ارتقا پیدا کند ناوگان حمل و نقل عمومی هم باید تحت پوشش کنترل قرار گیرد تا تصادفات کمتر شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای کنترلهای مضاعف در بخش حمل و نقل عمومی طرحی را ابلاغ کردیم. در بخش بار رعایت ساعت مقرر برای رانندگان رعایت نمیشود و نظارت بر آن کمرنگتر است. ضریب ایمنی تردد در بخش حمل و نقل عمومی باید افزایش پیدا کند.
سردار حسینی گفت: در حال حاضر بخش سوخت ما مجهز به سامانه شدند که باید تسری پیدا کنند و تیمهای گشت هم کارهای لازم را انجام میدهند، اما باید مضاعف شود، براساس قانون سن فرسودگی ۲۵ سال است، اگر ناوگان حمل و نقل معاینه فنی داشته باشند بدون در نظر گرفتن سن فرسودگی میتوانند تردد کنند. این موضوع را به طور کامل تایید نمیکنیم، زیرا ۲۵ سال کار مستمر و شبانه روزی برای یک وسیله نقلیه زیاد است با توجه به شرایط اقتصادی این موضوع را رعایت میکنیم.