آخرین اخبار:
کد خبر:۹۹۹۹۹۸
کنعانی مطرح کرد

پردیس فناوری دانشگاه شیراز به‌ دنبال تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز گفت: طرح پردیس ناحیه نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه به‌دنبال تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری و تجاری‌سازی و بازار برای تحقیقات دانشگاهی است.

منصور کنعانی، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با اشاره به راه‌اندازی پردیس فناوری (دره فناوری) در دانشگاه به‌عنوان یکی از دستاورد‌های همکاری بین دانشگاه و پارک علم و فناوری، گفت: طرح پردیس ناحیه نوآوری و کارآفرینی (دره فناوری) در فضای دانشگاه به‌دنبال تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری، ایجاد یک فضای شبکه‌ای از نیازمندی‌های اساسی زیست‌بوم پیشرفت دانش‌بنیان فارس در یک منطقه، ایجاد زیرساخت عملیاتی برای کاهش فاصله ایده، دانش، تجاری‌سازی و بازار برای تحقیقات دانشگاهی است. جغرافیای متمرکز به‌عنوان یک عامل قدرتمند زیست‌بوم صنعت و جامعه دانش‌بنیان، پایه‌ریزی چرخ تولید دانش از مبدأ دانشگاه تا تولد و رشد اولیه یک صنعت اشتغال‌زا و متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به‌عنوان سرمایه‌ی اساسی در رشد و توسعه‌ی دانش‌بنیان ازجمله مزایای این طرح است.

کنعانی افزود: در ساختمان پردیس، ظرفیت پذیرش ۶۰ شرکت وجود دارد و تاکنون ۳۰ شرکت در آن استقرار یافته است. در ساختمان فضای کار اشتراکی هم حدود ۱۵ تیم می‌توانند مستقر شوند و با توجه به وضعیت کرونا هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد ظرفیت تکمیل شده است. در سوله کارگاهی هم ۸ شرکت دانش‌بنیان مستقر شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه از واحد ارتباطاات و رویداد‌های مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه نام برد و گفت: این مرکز به‌طور پیوسته رویداد‌هایی را به‌صورت بسته‌های مخاطب محور و در راستای اشاعه فرهنگ راه‌اندازی کسب‌وکار‌های نوپای دانش‌محور با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار می‌کند. با توجه به شرایط کنونی دانشگاه‌های کشور، از مدل رویکرد‌های مهارتی در تهیه و تدوین طرح مهارت‌آموزی در راستای ایجاد دانشگاه نسل سوم استفاده می‌شود.


کنعانی ادامه داد: مدل رویکرد‌های مهارتی بر این پایه استوار است که آموزش‌های قصدشده که در این طرح شامل خلاقیت و ایده پردازی و نوآوری و کارآفرینی است را می‌توان به‌صورت کارگاه‌هایی در کنار دیگر دروس دانشجویان آموزش داد. براساس مدل ارائه‌شده در هر دو بعد خلاقیت و نوآوری که پایه‌های اصلی ایجاد دانشگاه‌های نسل سه هستند، آموزش محور‌های اصلی به‌عنوان چارچوب‌های کلی در جهت مشخص‌کردن سرفصل‌های اصلی استفاده می‌شود. پس از برگزاری این دوره‌ها، دانشجویان توانمندی در ارتباط با نوارزش آفرینی تربیت می‌شوند که به عنوان سرمایه‌های دانشگاه، در کنار اساتید خود می‌توانند در ایجاد دانشگاه نسل سوم کمک‌کننده باشند. در این صورت، دانشگاه با ایجاد تیم‌های تخصصی در حیطه‌های مختلف از اساتید و دانشجویان می‌تواند در راستای جذب سرمایه اقدام نماید و برای رشد و توسعه اقتصادی جامعه قدم بردارد.


مدیر مرکز نوآوری و کارآفرین دانشگاه شیراز از برگزاری مجموعه کارگاه‌های نوآفرین، رویداد‌های کرانه، مدارس کسب‌وکار تابستانه، رویداد شروع ناب، رویداد‌های مهارت‌افزایی شبکه داوران تخصصی، جشنواره‌ی کسب و کار‌های نوآفرین و شرکت در نمایشگاه‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری به‌عنوان نمونه برنامه‌های واحد ارتباطات و رویداد‌های مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه یاد کرد و گفت: در این مدت بیش‌از ۲۵هزار نفرساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف با مخاطبین متنوع در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه طراحی، تدوین و اجرا شده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار