کد خبر:۱۰۰۳۰۲۹

جشنواره رسانه‌ای ایمنی حمل و نقل برگزار می شود

جشنواره رسانه‌ای “ایمنی حمل و نقل”، نخستین بار به صورت ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار منتشر شده خود را  از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جشنواره رسانه‌ای “ایمنی حمل و نقل”، نخستین بار به صورت ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار منتشر شده خود را  از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

اهداف جشنواره رسانه‌ای “ایمنی حمل و نقل”

۱-شناسایی و شبکه سازی علاقه‌مندان و فعالان رسانه‌ای مرتبط با ایمنی سفر برای تعامل بیشتر

۲. تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با ایمنی سفر در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین

۳. شبکه سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در موضوع ایمنی سفر

۴. عمق بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با ایمنی سفر

 

محور‌های موضوعی جشنواره

۱. فرهنگ سازی ایمنی حمل ونقل: تبیین و بررسی نمود‌های مختلف فرهنگی و آموزه‌های اجتماعی با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با موضوع ایمنی تردد (حس خوب رانندگی ایمن، راننده قانون مدار، دلایل عدم ایمنی تردد، افزایش مشارکت مردمی در زمینه ایمنی تردد و ..)

۲. ابعاد سفر ایمن: تبیین ابعاد مختلف ایمنی تردد، توجه به خطا‌های انسانی و دلایل ایجاد تصادف و راهکار‌های جلوگیری از تصادف (راننده و مسافر آگاه به ایمنی رانندگی، خودرو و جاده، استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی، اطلاع رسانی مؤثر و به موقع از طریق پیام‌های رانندگی ایمن در جاده‌ها و ...)

۳. راهداران و تلاش برای ایمنی تردد:  در راستای خدمت رسانی به ایمنی تردد مسافران و در راه ماندگان در ایام نوروز

 

 

بخش‌های جشنواره

۱. مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی دارای مجوز فعالیت از وزارت ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی

شامل محور‌های ذیل خواهد بود:

۱- خبر

۲- گزارش

۳- مصاحبه

۵- سرمقاله و یادداشت

بخش ویژه: تیتر

 

۲. رسانه‌های صوتی و تصویری (تولیدی رسانه)

این بخش با تمرکز بر تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر محتوا‌های تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برگزار می‌شود و شامل بخش‌های ذیل خواهد بود:

۱- آثار نمایشی رادیویی و تلویزیونی (نمایش رادیویی، فیلم کوتاه، مجموعه تلویزیونی، فیلم تلویزیونی)

۲- برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی (ترکیبی- مسابقه- گفتگو محور)

۳- پویا نمایی و موشن گرافی

۴- مستند

۵- انواع نماهنگ و موسیقی تصویر

۶- گزارش خبری رادیویی

۷- گزارش خبری تلویزیونی

 

۳. رسانه‌های مجازی

در حوزه فضای مجازی توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی می‌باشد و محصولات تولید شده در قالب بندی متناسب با فضای مجازی مورد توجه خواهد بود. بر این اساس این حوزه شامل بخش‌های ذیل خواهد بود:

۱- پست شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر، ….)

۲- حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر، ….)

بخش ویژه: طرح بازی و نرم افزار (رایانه و تلفن همراه)

 

۴. گرافیگ

۱-  گرافیک (پوستر، طرح جلد، اینفوگرافی)

 

جوایز جشنواره

به نفرات برتر هر بخش از جشنواره جوایزی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:

 

نحوه ارسال آثار به جشنواره

۱. همه شرکت کنندگان می‌بایست با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی https://www.mrud.ir/javaneh  نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت اقدام فرمایند.

۲. ارسال آثار بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی و فضای مجازی از طریق فایل و لینک در سایت جشنواره مقدور است. در صورت حجم بالای آثار علاوه بر تکمیل فرم در سایت، می‌بایست اثر در قالب ۲ نسخه دی وی دی به دبیرخانه جشنواره ساختمان مرکزی وزارت راه وشهرسازی، واقع در میدان آرژانتین، ابتدای آفریقا، اراضای عباس آباد، خیابان دادمان، ساختمان شهید دادمان وزارت راه وشهرسازی، طبقه ۱۴ جنوبی، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی، قید شود برای جشنوراه رسانه‌ای ایمنی حمل و نقل ارسال شود.

۳. آثار بخش رسانه‌های صوتی و تصویری می‌بایست در قالب ۲ نسخه دی وی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

تقویم زمانی جشنواره

زمان انتشار و پخش آثار باید از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۱ باید باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار: از  ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان: اردیبهشت ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی شرکت در جشنواره

• شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمان‌بندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال یا تحویل نمایند.

• اطلاع رسانی جشنواره، فرایند ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی میدان آرژانتین، ابتدای آفریقا، اراضای عباس آباد، خیابان دادمان، ساختمان شهید دادمان وزارت راه وشهرسازی، طبقه ۱۴ جنوبی، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی، قید شود برای جشنوراه رسانه‌ای ایمنی حمل و نقل انجام می‌شود.

• آثاری که در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰  تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) و شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا در شبکه‌های داخلی و برون مرزی صدا و سیما  پخش شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

• ارسال مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل اثر در سایت جشنواره الزامی است.

• آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی باشد.

• آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر یا نشریه چاپ شده پذیرفته می‌شود.

• شرکت‌کننده برای کسب رتبه باید به شاخص‌ها و در نهایت به تصمیمات هیئت محترم داوران اعتماد نموده و پایبند باشد.

• آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نخواهد شد.

• دبیرخانه جشنواره مجاز است با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، در حد متعارف آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید.

• آثاری که با مشخصات ناقص به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

• تصمیم‌گیری در قبال مسایل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

• همه آثار باید هماهنگ با یک یا چند مورد از موضوعات و محور‌های مطرح شده در جشنواره باشد.

• هر نفر در هر یک از محور‌های موضوعی جشنواره حداکثر ۳ اثر می‌تواند ارسال کند.

• آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری حذف خواهند شد.

• به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره

الف- مطبوعات و خبرگزاری‌ها (خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، بخش ویژه: تیتر).

۱. آثار این بخش می‌بایست در بستر رسانه‌های خبری- تحلیلی دارای مجوز منتشر شده باشد.

۲. آثار این بخش به ویژه در حوزه خبر باید تولیدی و اختصاصی باشد و آثار پوششی در نظر گرفته نخواهد شد.

۳. در خصوص آثاری که بدون ذکر نام تولید کننده منتشر شده، ارائه نامه رسمی از طرف رسانه الزامی است.

۴. در صورت عدم وجود لینک آثار و یا حجم بالای اثر، امکان ارسال از طریق پست فراهم می‌باشد.

 

ب- رسانه‌های مجازی (پست شبکه‌های ا جتماعی (ایسنتاگرام، توییتر…) حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر…)، بخش ویژه: طرح بازی و نرم افزار).

۱. در بخش شبکه‌های اجتماعی می‌بایست لینک صفحه و یا کانال مورد نظر در فرم ثبت نام درج گردد.

۲. هنگام ثبت نام در جشنواره مشخصات کامل مدیر یا مدیران می‌بایست اعلام شود.

۳. آثار بخش طرح برنامه و بازی در قالب pdf یا word باید ارائه گردد و حقوق معنوی این آثار برای تولید کننده محفوظ است.

۴. تمامی کانال‌هایی که قبل از این ایجاد شده اند، می‌توانند با رعایت ضوابط در جشنواره حضور یابند.

ج- رسانه‌های صوتی و تصویری (آثار نمایشی رادیویی و تلویزیونی (نمایش رادیویی، فیلم کوتاه، مجموعه تلویزیونی، فیلم تلویزیونی)، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی (ترکیبی، مسابقه- گفتگو محور)، پویانمایی و موشن گرافی، مستند، انواع نماهنگ و موسیقی تصویر، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی، بخش ویژه: طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی).

۱. آثار این بخش به استثناء طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی، حتماً باید در بازه زمانی ذکر شده در یک شبکه تلویزیونی داخلی، برون مرزی یا بین المللی پخش شده باشد.

۲. در این بخش ارائه تصویر گواهی پخش اثر با قید تاریخ پخش که به امضای مدیر گروه یا مدیر پخش شبکه رسیده باشد، الزامی است.

۳. شرکت کنندگان در این بخش، آثار خود را در قالب نسخه DVD به تعداد سه نسخه با ذکر نام اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و فرم شرکت در جشنواره را از طریق سایت تکمیل نمایند.

۴. آثار بخش طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی در قالب pdf یا word باید ارائه گردد. حقوق معنوی این آثار برای تولیدکننده محفوظ است.

۵. آثاری که در جشنواره قبلی شرکت کرده اند امکان شرکت مجدد ندارند به استثناء حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

 

 

نکات مهم

• گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد. بدیهی است دبیرخانه در انتخاب آثار رسیده مختار خواهد بود.

• برپایی نمایشگاه‌های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره می‌باشد که زمان و مکان برگزاری آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار