به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان گفت: با توجه به آغاز ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان، متقاضی میهمانی و انتقال به سایر دانشگاهها، طبق اطلاعیه شماره یک اداره کل امور دانشجویان داخل، سامانه ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان دورههای کادانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفهای (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) از تاریخ اول اردیبهشت فعال خواهد شد و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای ثبت درخواست توسط متقاضیان دارای شرایط خاص ادامه خواهد یافت.
ارژنگ گفت:همچنین دانشگاههای مبدأ موظفند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از یک خرداد لغایت ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. سپس دانشگاههای مقصد موظفند از تاریخ ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مرداد سال جاری نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کند.
وی همچنین اظهار داشت: در سامانه مذکور بر اساس بند پ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب (۱۹/۸/۱۴۰۰) آیتم دانشجوی خانم دارای فرزند زیر دو سال به موارد اضافه گردیده است؛ بنابراین گزارش اطلاعیه شماره ۱ در خصوص میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی به شرح زیر میباشد.
ســـازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راســتای انجام هر چه بهتر آئین نامه و تسهیل در امر میهمانی و انتقال ضروری دانشجویان زمان ثبت¬نام متقاضیان مذکور را برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از طریق سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir اعلام مینماید.
- با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام موسسات آموزش عالی از دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا به اطلاع میرساند که در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم می¬باشد و موافقت موسسات مبدا و مقصد با درخواستهای مربوطه در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکان¬پذیر خواهد بود.
- دانشگاه¬ها و موسسات باید زمان شروع ثبت درخواست¬های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی علی¬الخصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.
- دانشگاه¬های مبدأ باید بر اساس مفاد آیین¬نامه شماره ۸۸۴۴۱/۳/۴۱ مورخ ۲۰/۳/۹۲ (در صورت تصویب ایین¬نامه جدید ابلاغ خواهد شد) درخواست دانشجو را بررسی نموده و در صورت داشتن شرایط از اول خرداد لغایت ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد از طریق سامانه ارسال نماید. سپس دانشگاه¬های مقصد حداکثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام نماید.
وظایف متقاضی:
- دانشجو در صورت داشتن شرایط خاص، ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد بایستی با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت¬نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (اول اردیبهشت لغایت سی و یکم اردیبهشت) درخواست خود مبنی بر بر نوع آن (۲ نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نماید.
تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت نام نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست خود را ارائه نمایند.
• متقاضی مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحدهای درخواستی ارائه شده در خصوص شرایط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.
• دانشگاه انتخابی حتما بایستی در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی¬الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهرهای نزدیکتر به محل سکونت باشد تا از ترددهای غیرضروری جلوگیری گردد.
• متقاضیان محترم همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال نمایند.