آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۱۹۰۲۴

۹۵ درصد فروش بیمه‌نامه‌ها حضوری انجام می‌شود

مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای با بیان اینکه بیمه نامه‌ها باید شفاف باشد، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد فروش بیمه نامه به صورت چهره به چهره و حضوری انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در راستای توسعه ضریب نفوذ بیمه در ایران، نخستین رویداد مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه توسط شرکت بیمه تعاون برگزار شد که امروز اختتامیه آن با معرفی ۶ نفر از برگزیدگان در محل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این نشست اعلام شد در مرحله اول ۳۰۰ نفر شرکت کردند، بعد از آن ۱۳ فیلم سه دقیقه‌ای از سخنرانی و ارائه و معرفی بیمه‌نامه توسط شرکت‌کنندگان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که در نهایت از بین این ۱۳ نفر ۶ نفر به عنوان سخنران برتر در حوزه بیمه انتخاب شدند.

در این مراسم، مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون با بیان اینکه این مسابقه کاملاً مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمه‌نامه‌های زندگی برگزار شده است، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارت‌آپ‌ها گسترش پیدا کردند، اما فروش بیمه به صورت حضوری فقط ۵ درصد را شامل می‌شوند و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمه‌ها در بستر چهره‌به چهره و حضوری انجام می‌شوند.

به گفته وی، فروش بیمه‌نامه‌های زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمی‌خواهد بلکه باید برای فروش بیمه‌نامه زندگی با ارائه و توضیح و داشتن مهارت صحبت کردن و معرفی مزایای صنعت بیمه انجام شود.

در این مراسم همچنین پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، ابتکار عمل بیمه تعاون در پوشش بیمه‌ای قهرمانان ورزشی را مورد ستایش قرار داد و گفت: باید مردم عادی را درگیر صنعت بیمه کنیم و عنصر رقابت در فروش بیمه‌نامه وارد شود.

قائم مقام بیمه مرکزی همچنین پیشنهاد کرد: علاوه بر برگزاری سخنرانی در صنعت فروش بیمه‌نامه بهتر است در شبکه خسارت به مردم هم کسانی به عنوان سخنران تربیت شوند، چون اکثر کسانی که خسارت بیمه‌نامه دریافت می‌کنند ناراضی هستند به دلیل اینکه یا نمی‌دانند بیمه‌نامه آن‌ها چه مواردی را پوشش داده و یا اینکه نماینده بیمه با مردم خوب صحبت نکرده است.

همچنین مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی گفت: هدف از برگزاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه، ساده‌سازی مفاهیم بیمه برای مردم و معرفی آئین‌نامه‌های بیمه مرکزی که مرتب در حال به روز شدن است.

در این مراسم، هادی یکی از کارشناسان صنعت بیمه گفت: متأسفانه حجم کیک صنعت بیمه بزرگ نشده است، بلکه این کیک بین افراد بیشتری در صنعت بیمه توزیع شده است.

وی گفت: من به عنوان یک مشتری به نمایندگان فروش بیمه تماس می‌گیرم، اما چیزی که آن‌ها ارائه می‌کنند برای من قابل فهم نیست و اکثر مردم همانگونه که با قرارداد‌های بانک آشنایی ندارند، با فروش بیمه‌نامه‌ها نیز ناآشنا هستند.

در این مراسم، میرزایی نماینده بیمه پاسارگاد هم گفت: در بحث فروش بیمه عمر و پس‌انداز، گنجینه‌ای از افراد داریم که ۱۵۰ هزار فروشنده، نماینده و یا ارائه کننده بیمه عمر با ما همکاری دارند.

گفتنی است یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور ما عدم آشنایی مردم با بیمه‌نامه عمر و زندگی است وگرنه در رشته‌های شخص ثالث با کشور‌های دیگر فاصله زیادی نداریم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار