آیین محمدی در گردهمایی مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش به توسعه مراکز EDC وابسته است و عملکرد این مراکز با فعالیت اعضای هیئت علمی رابطه مستقیم دارد.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یادآور شد: یکی از مراکز دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که همواره پویاست و لازم است شرح وظایف آن همواره به روز رسانی شود؛ مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده ها هستند؛ لذا بازنگری شرح وظایف مراکز مذکور در یک مدت معین، الزامی و مورد نیاز است.

وی گفت: بازنگری آیین نامه ارزشیابی و تعیین وضعیت قطب های علمی علوم پزشکی در حال انجام است و در آیین نامه جدید، قطب‌ها بازوی عملیاتی دانشگاه ها و دانشکده ها جهت دستیابی به رسالت مرجعیت هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: پروژه معادل سازی فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی در دست اقدام است و برنامه جامع توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در دو شاخه مجزا اعم از توانمندسازی مدیران ستادی معاونت آموزشی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاهها توسط کمیته رشد و بالندگی تهیه و تدوین خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تصریح کرد برنامه عملیاتی مراکز مطالعات در راستای تحقق آموزش علوم پزشکی جامعه نگر و پاسخگو با محوریت طرح تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش علوم پزشکی اجرا خواهد شد.

همچنین دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در این گردهمایی خاطرنشان کرد: مراکز مطالعات، نقش مراکز تحقیق و توسعه را در وزارت بهداشت ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه مراکز EDC مغز متفکر آموزش هستند گفت: مراکز مطالعات، نقش مراکز تحقیق و توسعه را در وزارت بهداشت ایفا می کنند، گفت: دیدگاه ما نسبت به مراکز مطالعات یک نگاه ویژه است و اقدامات جدیدی که در حوزه آموزش و تکنولوژی رخ می دهد توسط این مراکز به سایر حوزه ها باید تسری یابد.

باقری فرد اظهار داشت: در این نشست باید راهکارهایی در جهت فعال تر شدن بخش های EDC دانشگاه ها تعیین شود و در واقع از مراکز EDC انتظار می‌رود مسیر راه سیستم آموزش پزشکی کشور را تقویت کنند.